شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
118نفر در پارس‌جنوبی مسموم شدند
رازگشایی این پرونده توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تحت پیگیری قرار گرفت

شهروند| مسمومیت غذایی، 118 نفر از کارکنان فاز 19 پارس‌جنوبی را راهی بیمارستان کرد. بامداد
 5 خردادماه چند ساعت پس از سرو غذا بود که تعدادی از کارکنان شاغل در فاز 19 پارس‌جنوبی با حالت تهوع و دل‌درد روبه‌رو شدند. وقتی مسئولان شرکت پتروپارس در جریان این خبر قرار گرفتند بلافاصله با اطلاع‌رسانی به اورژانس به کمک کارکنان رفتند. با رسیدن کادر پزشکی مشخص شد 118 نفر به دلیلی نامعلوم دچار مسمومیت شده‌اند. تحقیقات نشان می‌داد علت این مسمومیت که کارکنان را گرفتار کرده بود باید ناشی از غذای آلوده یا انتقال نوعی ویروس باشد. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد کارکنان از صبح حالت مساعدی داشته‌اند، اما بعد از خوردن غذا، ناگهان با علایم مسمومیت روبه‌رو شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد کارکنان از ساعت 3 بامداد تا پیش از ظهر روز سه‌شنبه در پی بروز عوارض ناشی از مسمومیت به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند. مسئول عملیات بحران مرکز فوریت‌های پزشکی استان با تأیید این خبر گفت: «این افراد در یکی از شرکت‌های فاز 19 پارس‌جنوبی شاغل بوده‌اند که روند درمانی آنها با همکاری بیمارستان کنگان درحال پیگیری است.از 118 بیماری که دچار مسمومیت شده‌اند، 82 نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بستری شده‌اند. 36 نفر نیز در درمانگاه فاز مربوطه خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.
حسینی درباره آخرین وضع عمومی این بیماران گفت:  مسمومیت با دل‌درد، استفراغ و حالت تهوع همراه است که منجر به کم‌آبی بدن می‌شود؛ از این رو بیماران با دریافت سرم و استراحت، مشکل‌شان برطرف می‌شود. دلیل این‌که مسمومیت کارگران ناشی از غذا، آب یا مورد دیگری بوده، توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان درحال بررسی است.
وی از تلاش پرسنل بیمارستان کنگان و مرکز پیام اورژانس این شهرستان برای پذیرش به موقع و سرعت عمل در روند درمان این تعداد از بیماران تشکر کرد.


تعداد بازدید :  228