شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست
بازار بین‌المللی کیش در آتش سوخت

شهروند| بازار بین‌المللی مریم جزیره کیش بامداد ديروز به دليل نامعلومي در آتش سوخت. این حادثه حدود ساعت  4 صبح به‌وقوع پیوست و علت آن هنوز مشخص نشده است.
ساعت  4 صبح ديروز شعله‌هاي آتش از يكي از پاساژهاي جزيره كيش زبانه كشيد و مردم را وحشت‌زده كرد. اين آتش‌سوزي در بازار بين‌المللي مريم رخ داده بود و به دليل وزش باد درحال سرايت به اطراف هم بود. براي همين بلافاصله ماموران آتش‌نشاني در جريان اين حادثه قرار گرفتند و خود را به محل حادثه رساندند.
محمد سرمدی مسئول ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی کیش در مورد اين حادثه گفت: «اين آتش‌سوزي راس ساعت 54 : 03 بامداد به ما اعلام شد و پس از آن، ماموران آتش‌نشانی به فاصله  4 دقیقه در محل حاضر شدند. پس از حضور ماموران آتش‌نشاني آنها با آتش‌سوزي بزرگي روبه‌رو شدند كه با توجه به وزش باد، نمای چوبی بازار و یکپارچه بودن سقف، آتش شعله‌ور شده به غرفه‌های دیگر سرایت کرد. در همان چند لحظه‌اي كه ماموران به محل برسند و امدادرساني خود را آغاز كنند  8 غرفه بازار، طعمه شعله‌هاي آتش شد. بنابراين با تلاش ماموران از سرایت آتش به دیگر غرفه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های مجاور جلوگیری شد و اين آتش خاموش شد.
او گفت: «علت وقوع آتش‌سوزی در دست بررسی است و پس از مشاهده دوربین‌های مداربسته و نظرات کارشناسی، علت آن اعلام خواهد شد. همچنين به‌دليل اينكه اين حادثه ساعت 4 صبح اتفاق افتاده بود و هنوز كسي به اين بازار نيامده بود، به جز خسارت مالي آسيب جاني در بر نداشت.»
بازار بین‌المللی «مریم» نخستین بازار
ساخته شده در کیش پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. اين بازار در‌سال 1369 در نوار تعریف شده به نام نوار سیاحتی کیش در یک طبقه و با معماری متفاوت با سایر مراکز تجاری بزرگ جزیره ساخته شد. بازار بین‌المللی مریم تنها بازار روباز جزیره با سازه‌ای چوبی و نمایی سنتی که ظاهری متفاوت به خود داده است.

 


تعداد بازدید :  209