شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
روي خط خبر

جریمه شکار یوزپلنگ ایرانی 100‌میلیون تومان
ایرنا| معاون فنی اداره حفاظت  محیط‌زیست لرستان گفت:  جریمه شکار یوزپلنگ ایرانی به یک‌میلیارد ریال افزایش یافته است. قبل از این جریمه شکار یوزپلنگ 800‌میلیون ریال و شکار خرس قهوه‌ای 500‌میلیون ریال بود. نبی رحمتی ادامه داد: جریمه شکار غیرمجاز در لرستان و چند استان دیگر افزایش یافته است و به‌زودی این جرایم برای متخلفان زیست محیطی اعمال خواهد شد. او گفت: در این راستا اقدام‌های اولیه در شورای محیط‌زیست انجام شده و مورد حمایت استاندار قرار گرفته است. معاون فنی اداره حفاظت  محیط‌زیست لرستان با تأکید بر ضرورت افزایش جریمه تخلفات شکار در سطح استان و جلوگیری از شکار غیرمجاز بیان کرد: این اقدام امری ضروری به منظور بازدارندگی از شکارهای غیرمجاز در استان است. رحمتی گفت: در زمان حاضر جریمه شکار یوزپلنگ 800‌میلیون ریال و شکار خرس قهوه‌ای 500‌میلیون ریال است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: عملکرد شهرداری در زمینه تفکیک زباله‌های بیمارستانی خوب نیست
شهروند| رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از عملکرد شهرداری در زمینه تفکیک زباله‌های بیمارستانی انتقاد کرد. خسرو‌صادق نیت، در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر تفکیک زباله‌های عفونی از سایر زباله‌ها و لزوم انجام این کار در بیمارستان‌ها، تأکید کرد: «شهرداری در زمینه تفکیک زباله‌های عفونی از سایر زباله‌های بیمارستانی به خوبی عمل نمی‌کند. این در حالی است که بیمارستان‌ها کار تفکیک این زباله‌ها را از یکدیگر به خوبی انجام می‌دهند.» او ادامه داد: «متاسفانه شهرداری هنگام تحویل زباله‌ها از بیمارستان‌ها، زحمت بیمارستان‌ها جهت تفکیک زباله‌ها را کاملا بی‌اثر کرده و دوباره زباله‌های عفونی و عادی را با هم ادغام کرده و به صورت مخلوط منتقل می‌کند.» او درباره خطرات دستگاه‌های بی‌خطرساز زباله در بیمارستان‌ها نیز به ایسنا گفت: «یک نوع از این دستگاه‌ها دچار یک تا دو مورد نقص در ایمنی شد که یکی دو مورد آن به این صورت بود که دستگاه‌ها فشار در حد تحمل نداشته و حالتی انفجاری برای آنها رخ داد که باعث صدمه دیدن کارگری که در نزدیک دستگاه حضور داشت، شد.»
 
دادستان شیراز: بهره‌برداری از یک معدن برای حمایت از خانواده زندانیان نهایی شد
ایرنا| دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با مجوز اخذشده برای اعطای امتیاز بهره‌برداری از یک معدن شن و ماسه برای حمایت از خانواده زندانیان موافقت کرد و این موضوع نهایی شد. این خبر را طهماسب یزدانیان سه‌شنبه در جشن نسیم مهر به مناسبت پنجم خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان در شیراز اعلام کرد.     دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین با بیان این‌که میانگین سن زندانیان استان فارس بین 30 تا 35‌سال است، گفـت:  70‌درصد زندانیان استان قبل از زندانی شدن بیکار و فاقد شغل بوده‌اند.   یزدانیان اظهار کرد: 60‌درصد زندانیان استان متاهل هستند که نشان‌دهنده آن است که مشکلات ناشی از نبود سرپرست خانواده گریبانگیر این خانواده‌هاست و از این‌رو، همه دستگاه‌ها وظیفه دارند در راستای کم کردن مشکلات آنها گام بردارند.   رئیس هیأت‌مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شیراز گفت:  این انجمن غیرانتفاعی و خیریه از‌ سال 1320 با هدف کمک به خانواده زندانیان در شیراز شکل گرفته است و تاکنون از حمایت‌های خیرین در این مسیر برخوردار شده است.


تعداد بازدید :  228