شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
با اعلام جزییات مراسم سالگرد حضرت امام(ره)
انصاری: یادگاران امام (ره) باید مورد تکریم ملت باشند
سازه حرم امام (ره) تا 500‌سال عمر می‌کند

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام(ره) ضمن اعلام خبر افتتاح حرم حضرت امام(ره) در روز 14 خرداد به برخی از شبهات مربوط به ساخت حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی پاسخ داد. به نوشته ایسنا، محمدعلی انصاری صبح دیروز در یک نشست خبری از برگزاری مراسم بزرگداشت امام(ره) همانند سال‌های گذشته از شب 14 خرداد با سخنرانی ریاست محترم جمهور در شبستان صحن شهدای حرم بعد از نماز مغرب و عشاء خبر داد. او همچنین درباره برنامه اصلی در روز میثاق با امام و بیعت با ولایت و رهبری، در حرم مطهر در صحن اصلی خبر داد. او با بیان این‌که در روز
 14 خرداد حرم مطهر حضرت امام(ره) افتتاح خواهد شد، گفت: در وهله اول حرم حضرت امام(ره) به دست مردم و گام‌های استوار آنان که از سراسر کشور به تهران می‌آیند، افتتاح می‌شود و از ساعت 6 صبح آغاز این مراسم خواهد بود و در ادامه سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این خلف شایسته امام امت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خواهیم داشت و البته قبل از آن سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی انجام می‌شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن مواضع برخی نسبت به موضوع ساخت حرم مطهر امام راحل گفت: حرم امام یک دوره 25ساله را برای ساخت و آماده‌سازی‌اش پشت سر گذاشته و مدت 25‌سال است که بنده به غیر از مسئولیتی که در موسسه دارم، مسئولیت ساخت حرم امام را نیز بر عهده دارم و بار این مسئولیت در مقابل تمام مسئولیت‌هایی که در دوران زندگی‌ام داشتم، سنگین‌تر بوده است.
انصاری گفت: ما تا حدود 6 ماه آینده در کنار حرم امام موزه‌ای را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد و همچنین ایجاد پژوهشکده‌ای در جهت فراموش نشدن آثار هنری ایران و المان‌های اسلامی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
او با بیان این‌که هنوز تا رسیدن به حرم نهایی فاصله داریم، اظهار کرد: ‌حرم را طوری ساخته‌ایم که تا 500‌سال عمر کند. البته این توضیح را هم بدهم که وقتی می‌خواستیم سازه 500ساله بسازیم، با محاسبات داخلی و خارجی نمی‌توانستیم روی آن سازه کاهگلی بنا کنیم و بگوییم سادگی یعنی این و اصلا به نظر من چنین رویکردی یک کاریکاتور است. انصاری درعین‌حال تأکید کرد: ما از این‌که انتقاد بشنویم و به ما گفته شود که کجای کارتان اشتباه است و همچنین از این‌که در آینده از ما محاسباتی خواسته شود، استقبال می‌کنیم اما اگر کسی عنوان کند که چون امام ساده بود پس نباید حرم داشته باشد، شاید آن فرد دوست نداشته باشد، مردمی که به حرم می‌آیند آرامش داشته باشند.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که یادگاران حضرت امام(ره) همچون گذشته مورد تکریم ملت ایران قرار بگیرند، ضمن این‌که باید گفت بیت و یادگاران امام تاکنون بدون هیچ‌گونه ادعا و مطالبه‌ای از مردم در خدمت نظام و مردم و آرمان‌های بلند امام(ره) هستند.


تعداد بازدید :  200