شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در جمع مردم غرب استان تهران:
اکثریت قاطع ملت پشتیبان مسیر تعامل با جهان هستند

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته با سفری به ملارد، شهریار و شهرقدس در جمع مردم غرب تهران سخن گفت. حسن روحانی در جریان انتخابات هم اولین سفرش در تهران را به غرب استان اختصاص داد و روز گذشته به وعده‌اش عمل کرد. به نوشته ایرنا، روحانی در جمع مردم برای چندمین‌بار مسأله هسته‌ای را مورد تأکید قرار داد و به مردم گفت که تیم مذاکره‌کننده قوی هسته‌ای ایران هر روز قدم‌های جدی‌تری برای احقاق حقوق ملت ایران برمی‌دارد. او خطاب به اقلیت اظهار کرد به‌رغم آن‌که اقلیت بسیار کوچک بلندگوهای بزرگ را از دیگران عاریه گرفته‌اند، اکثریت قاطع ملت پشتیبان مسیر صلح و آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند. او اما در ادامه گفت که مسیرمان را با حمایت مردم و با هدایت مقام معظم رهبری همچون ماه‌های قبل به پیش خواهیم برد.
با شعار مشکلات کشور حل نمی‌شود
حسن روحانی در جریان این سفر درباره برخی مشکلات موجود در کشور یادآور شد: مردم ما به خوبی می‌دانند و آگاه هستند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه و کشورمان حل‌وفصل نخواهد شد.
روحانی در همین زمینه ادامه داد: ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه و ایجاد شغل برای نسل جوان و همچنین حرکت در مسیر توسعه صنعت و کشاورزی در سراسر کشور علم و دانش و فناوری نیازمند جامعه آرام توأم با انسجام هستیم.
او گفت: ملت بزرگ ایران با پیام 24 خردادماه ‌سال 1392 به دنیا اعلام کرد که چهره ملت ما چهره صلح و عدالت و همزیستی با مردم جهان است و ما مصمم هستیم مشکلاتمان را با جهان با منطق و استدلال و مذاکره  حل و فصل کنیم.
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: به‌رغم آن‌که دولت در تنگناهای مالی قرار دارد و قیمت نفت کاهش یافته است اما با کمک شما مردم بزرگ راه پیشرفت و توسعه کشور را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.  رئیس‌جمهوری اظهار داشت: تردیدی نداریم که مردم ما با ایمانشان و تکیه‌گاه بزرگی که از الطاف ارواح طیبه پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) دارند و با وحدت و انسجام مردم می‌توانیم به تمام اهدافی که مدنظر داریم دست یابیم.
مشکلات غرب تهران باید حل‌وفصل شود
رئیس دولت تدبیر و امید با یادآوری سخنرانی انتخاباتی خود در شهرستان ملارد که گفته بود سفر استانی تهران را از غرب این استان آغاز خواهد کرد گفت: امروز خوشحالم که موفق شدم به یکی از وعده‌هایی که داده بودم عمل کنم استقبال مردم خونگرم شهریار، ملارد و قدس و اجتماع شما مردم در این ورزشگاه نشانه حمایت شما از خادمان ملت ایران است.
روحانی خاطرنشان کرد که البته در این شهرستان‌های اطراف تهران به‌رغم نزدیکی به مرکز مشکلات فراوانی هم متوجه مردم است که باید حل‌وفصل شود.
رئیس‌جمهوری مجموع طرح‌ها و پروژه‌های درنظر گرفته شده برای غرب استان تهران در سال‌های 94 و 95 را مجموعا 20 طرح اعلام کرد و افزود: برای این 20 پروژه 642‌میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته است که ان‌شاءالله اعتبار آن در‌ سال 94 و 95 تخصیص داده خواهد شد. روحانی در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهریار به مساحت 3‌هزار هکتار از ساعات اولیه دیروز اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله شهرهای صنعتی ملارد و صفادشت نیز در همین امسال آغاز خواهد شد.
او یکی دیگر از معضلات این سه شهرستان را تأسیسات فاضلاب دانست و ادامه داد: تأسیسات فاضلاب برای سلامت، بهداشت و کشاورزی بسیار مهم است تا تمام آن در‌ سال 94 و تا پایان 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
رئیس دولت تدبیر و امید فقدان بیمارستانی در غرب استان تهران را از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و اظهار داشت: ان‌شاءالله یک بیمارستان 300 تختی در شهرستان شهریار ساخته و تجهیز خواهد شد و عملیات ساخت و تجهیز بیمارستان 160 تختی در شهرستان‌های قدس و ملارد نیز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
او همچنین به آمادگی بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای اهدای تسهیلات به بنگاه‌های صنعتی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در گفت‌وگوهایی که با بانک مرکزی و بانک‌های عامل داشتیم یک‌هزار‌ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش‌های صنعتی این سه شهرستان قرار خواهد گرفت. روحانی با بیان این‌که سالانه حدود یک‌میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه خواهند شد تصریح کرد: برداشت‌های بی‌حساب از ذخایر آبی و خشکسالی، منابع آبی را کاهش داده است که راهی به جز صرفه‌جویی آب نداریم. رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به حضور اقوام و فرهنگ‌های متنوع ایران در این سه شهرستان گفت: همه باید به فرهنگ‌های یکدیگر احترام بگذاریم و روزبه‌روز وحدت و همدلی و صمیمیت میان ما بیشتر باشد.


تعداد بازدید :  137