شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

انتشار اطلاعات مشتریان بانک‌های سوییسی| بانک‌های سوییسی در اقدامی هماهنگ با درخواست کشورهایی مانند آلمان، هند، روسیه، فرانسه و دیگر کشورها، اطلاعات مشتریان خارجی خود را که به‌عنوان فراریان مالیاتی در این کشورها محسوب می‌شوند، منتشر کردند. از سال‌های دهه 1930 بانک‌های سوییسی به‌عنوان مکان امنی برای منابع مالی اتباع خارجی برای فرار از پرداخت مالیات به دولت‌های متبوع خود بودند. (راشاتودی)

اخراج تمام کارمندان شرکت هوایی مالزی| شرکت خطوط هوایی مالزی که‌ سال گذشته یک هواپیمایش ناپدید شد و خبر آن مدت‌ها تیتر یک روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های جهان بود اعلام کرده است که 20‌هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد. این شرکت سپس قصد دارد تا دو سوم از کارمندان اخراجی خود را مجددا تحت قراردادهای جدید دعوت به کار کند. (راشا تودی)

پیمان پولی دو‌جانبه میان چین و شیلی| لی کیکیانگ، نخست‌وزیر چین و مایکله باچلت رئیس‌جمهوری شیلی یک پیمان پولی دوجانبه را امضا کردند تا با افزایش سرمایه‌گذاری و تجارت دوجانبه، ارتباطات اقتصادی دو کشور عمیق‌تر شود. براساس این پیمان پولی که اجرای آن برعهده بانک‌های مرکزی دو کشور است، مبلغ 2200‌میلیارد پزوی شیلی با 22‌میلیارد یوآن چین (معادل 6/3‌میلیارد دلار آمریکا) در مدت 3‌سال معاوضه می‌شود. (آسوشیتدپرس)

طلا۱۰ دلار ارزان شد| درحالی‌که ارزش دلار پس از اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته، قیمت طلا حدود یک‌درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم در 2 هفته گذشته رسید. قیمت طلا در جریان معاملات دیروز ۱۰ دلار کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۱۹۷ دلار معامله شد. (رویترز)


تعداد بازدید :  238