شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
پیشنهاد نیکوکاری
1000 تومان برای کمک به دو پروژه کافی است!

سایت مهربانه که چند وقت پیش در همین صفحه به شما معرفی کردیم، پلی است بین سمن‌ها و مردم، این سایت از طریق فضای مجازی به جمع‌آوری کمک برای افراد نیازمند می‌پردازد. درحال‌حاضر دو پروژه فعال در این سایت قرار دارد که نیاز به کمک و حمایت مالی دارند؛ یکی تهیه یک دستگاه سمعک برای کودکی بی‌بضاعت و دیگری تهیه جعبه کمک‌های اولیه برای مدارس سیستان‌وبلوچستان است، در ادامه اعلامیه‌های سایت را می‌آوریم. به قول مهربانه‌ای‌ها «یادمون نره 1000 تومان هم نقش مهمی در تکمیل این پروژه داره. با هم شادی بیافرینیم.»
تهیه یک دستگاه سمعک
برای کودکی بی‌بضاعت
شنیدن، نعمت بزرگی است که باید قدرش رو بدونیم و شاکر این نعمت باشیم چون متاسفانه همه از این توانایی برخوردار نیستن.
کودکانی که با این مسأله به‌دنیا میان بسته به میزان کم‌شنوایی‌شون امکان بهبود شنوایی براشون هست و خیلی‌وقت‌ها میشه با پیگیری و مداخله به‌موقع، مشکل‌رو برطرف یا به حداقل رسوند به شرطی که به‌موقع اقدام عملی مناسب صورت بگیره و دانش کافی هم برای درمانش در خانواده‌ها و جامعه وجود داشته باشه. «موسسه نیوشا محکن (حمایت از کودکان کم‌شنوا و ناشنوا)» قصد داره برای 12 کودک بی‌بضاعت بین 2 تا 7 سال، سمعک تهیه کنه و بهشون این فرصت‌رو هدیه بده تا در سن مناسب با استفاده از سمعک، تکلم صحیح و صحبت‌کردن‌رو یاد بگیرن. این پروژه برای تهیه یک سمعک خواهد بود. ما مطمئن هستیم با حمایت شما خیلی سریع پروژه تکمیل میشه و مهربانه این فرصت‌رو خواهد داشت تا کودکان بیشتری‌رو شاد کنه.
تهیه جعبه کمک‌های اولیه برای مدارس
همیشه بزرگ‌بودن یه استان دلیل بر داشتن امکانات رفاهی و شرایط مناسب زندگی نیست. سیستان و بلوچستان بزرگ هست اما بسیاری از امکانات ساده‌ای که ما روزمره استفاده می‌کنیم‌رو دارا نیست و همین باعث بروز مسائل بزرگتر از قبیل بیماری‌های سخت و پرهزینه برای افراد این منطقه می‌شه. این استان از نظر امکانات آموزش و پرورش نیز دچار مسائل جدی است. علاوه‌بر نداشتن مدارس با امکانات آموزشی مناسب، در حوزه سلامت نیز دچار فقر بالایی است. به‌طور مثال، اگر کودکی در مدرسه هنگام ورزش در زمین خاکی آسیب ببینه، این زخم کوچک به‌علت نبود درمانگاه نزدیک و نداشتن جعبه کمک‌های اولیه، به بیماری عفونی تبدیل میشه و برای افراد دردسر بزرگتری ایجاد می‌کنه. این‌بار «موسسه خیریه خادمین کتیج» با کمک مهربانه تصمیم داره برای 50 مدرسه این منطقه محروم، 50 جعبه کمک‌های‌اولیه و 5 کیت تخصصی اورژانس تهیه کرده و از بروز آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری کنه.
آدرس سایت مهربانه:  mehrabane.ir


تعداد بازدید :  137