شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
پارازیت؛ یک فاجعه ساده

دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در ورود به بحث آثار زیست محیطی امواج، اقداماتی را برای توانمندسازی در بحث نظارت انجام می‌دهد و این رویکردی است که دولت یازدهم با جدیت پیگیری می‌کند. البته در دولت هشتم اقداماتی صورت گرفت که ناتمام ماند.
ابتکار گفت: این دولت از ابتدای روی کار آمدن به این موضوع توجه داشته و به این منظور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگروهی تشکیل شد و طی بررسی‌ها و جلساتی یک متن مشترک تهیه شده است.
وی افزود: این که موضوع را به تشویش اذهان عمومی تبدیل کنیم فایده‌ای ندارد، اما باید موضوع پیگیری شود و دولت یازدهم نیز در این زمینه باید به طور شفاف پاسخگو باشد یا آنکه اعلام کند از حیطه نظارت دولت خارج کرده‌اند و اختیاراتی ندارد.
ابتکار با بیان اینکه قطعا سازمان حفاظت
 محیط زیست پیگیر این موضوع خواهد بود، درخصوص اعلام اعداد و رقم نتایج پایش‌ها در مورد پارازیت‌ها نیز گفت: کمیته ای خاص برای بحث پارازیت‌ها تشکیل شد و پایش‌هایی را انجام داد، اما در همان زمان اعلام کرد به دلیل عدم قطعیت و نامشخص بودن تعداد مراکز و محل‌ها نمی توان اعداد و رقم را با قطعیت اعلام کرد. گرچه «صِرف توانمند‌سازی در بحث نظارت» و «تهیه متن مشترک» و «تشکیل کمیته‌ای خاص» برای پارازیت‌ها، مادامی‌که هیچ نتیجه مشخصی در پی نداشته باشد، کم‌اهمیت یا شاید بی‌اهمیت باشد. پارازیت، مساله کمی نیست؛ فاجعه‌ای است که با سلامتی روح و جان همه ما گره خورده است، این فاجعه را ساده  نپندارید.


تعداد بازدید :  229