شماره ۵۷۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد
صفحه را ببند
حمله دوباره کی‌روش به مربیان ایرانی
انگار از بدو تولد همه‌چیز را می‌دانند

شهروند| کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران دیروز بعد از اتمام مرحله اول اردوی این تیم نشستی خبری برگزار کرد و حرف‌هایی زد که قطعا باعث می‌شود دوباره به مربیان داخلی بربخورد. او از این‌که چرا مربیان ایرانی به تمریناتش نمی‌روند تا علم‌شان بالا برود، ایراد گرفت و آنها را متهم کرد. این جملات سرمربی تیم‌ملی را بخوانید:  «بیش از 4‌سال است در ایران هستم و درهای تیم‌ملی نیز همیشه در این 4‌سال بر روی بازیکنان سابق، مربیان فعلی، پیشکسوتان فوتبال و همه مسئولان و دست‌اندرکاران باز بوده است. اگر شخصی خلاف این مطلب را مطرح کند صحبت‌هایش بی‌پایه و اساس و کذب است. البته 90‌درصد تمرینات تیم‌ملی صبح‌ها و گاها بعدازظهر برگزار می‌شود و افرادی که می‌‌گویند درهای تیم‌ملی بسته است شاید شب‌ها به تمرین می‌آیند اما شب‌ها موقع خواب است و ما هم باید به خاطر مسائل امنیتی موقع شب تمرینات را تعطیل کنیم!»
در ادامه از کی‌روش سوال شد: «شما در جلسه دانش‌افزایی مربیان شرکت نکردید، چطور انتظار دارید مربیان داخلی به تمرین بیایند؟»، پاسخ سرمربی تیم‌ملی را بخوانید: «اگر مرا به عروسی هم دعوت کنند باید کارت دعوت بدهند. اگر دعوت نکنند، نمی‌آیم. البته همه مربیان آزادند هر کاری دوست دارند انجام بدهند و هر تفکری را که می‌خواهند پیش ببرند اما من 62‌سال سن دارم و 33‌سال است مربیگری می‌کنم. اگر فرصتی داشته باشم باز هم در تمرینات مربیانی مثل مانچینی، مورینیو و کاپلو حاضر می‌شوم و تمرینات آنها را از نزدیک می‌بینم تا از آنها چیزهای جدیدی یاد بگیرم اما بعضی‌ها از بدو تولد همه چیز را می‌دانند.»
سرمربی تیم‌ملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به احتمال حضور بازیکنان دورگه جدید به تیم‌ملی اشاره کرد: «برای من موضوعی که شفاف است این است که هر مسابقه‌ای در کره ماه یا مریخ هم که برگزار شود، من به آن‌جا می‌روم تا بازی‌های بازیکنان را ببینم. برایم این‌که یک بازیکن در کدام باشگاه فعالیت می‌کند یا رنگ پوستش چیست و یا رنگ چشمش آبی یا قهوه‌ای است اهمیت ندارد بلکه تنها من استعداد و توانایی بازیکن را ارزیابی می‌کنم و هر جایی که نیاز باشد حاضر خواهم شد تا عملکرد بازیکن را ببینم و او را به تیم‌ملی دعوت کنم.»
کی‌روش در صحبت‌هایش نشان داد به آینده بسیار خوش‌بین است: «اگر قول‌هایی که داده شده عملی شود و بازیکنان بتوانند در اردوهای مختلف و بازی‌های مختلف حضور داشته باشند آینده درخشانی در انتظار آنها خواهد بود البته باز هم تأکید می‌کنم اگر قول‌هایی که داده شده عملی شود. بنده بیش از 100 ساعت جلسه با کفاشیان و حسنی‌خو داشتم و این قول‌ها همه مکتوب شده است و حالا منتظر محقق شدن این قول‌ها هستم.»


تعداد بازدید :  298