شماره ۵۷۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد
صفحه را ببند
دبیر کل حزب‌الله لبنان:
در مرحله بعدی جنگ با تکفیری‌ها بسیج عمومی اعلام خواهیم کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در اظهاراتی با اشاره به پایان اختلافات میان دولت‌های عربستان، قطر و ترکیه و اتحاد آنها علیه مقاومت، شرایط فعلی را خطرناک توصیف کرد و آن را با حمله 1982 اسراییل به لبنان مقایسه کرد و همچنین از احتمال بسیج عمومی برای مقابله با این خطرات خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «سیدحسن نصرالله» در سخنرانی خود به مناسبت روز ملی مجروحان، با بیان این‌که دیگر دوران اختلافات عربستان، قطر و ترکیه درخصوص سوریه تمام شده و همه علیه مقاومت متحد شده‌اند، گفت «شرایط به اندازه ‌سال ۱۹۸۲ خطرناک است و احتمال اعلام بسیج عمومی وجود دارد». دبیرکل حزب‌الله لبنان مختصات مرحله آینده مبارزه با تروریسم را ترسیم کرد و هشدار داد: «خطری که اکنون ما را تهدید می‌کند، خطری موجودیتی و شبیه خطر مرحله‌ سال 1982 است».
به نوشته الاخبار، نصرالله تصریح کرد که احتمال اعلام بسیج عمومی وجود دارد و در مرحله بعدی جایی برای ناامیدی نیست و در این مرحله‌ همه توان و قدرت و امکاناتمان را برای مقابله با تکفیری‌ها به کار خواهیم گرفت و در هر مکان و به صورت نامحدود و بدون این‌که از کسی شرم کنیم و با چشمانی باز مبارزه خواهیم کرد. هر کس از این گزینه ما خوشش نمی‌آید، کاری که مناسب می‌داند انجام بدهد.
نصرالله در ادامه تأکید کرد دیگر به کسانی که پیروزی‌های ما را کم جلوه می‌دهند یا آن را انکار می‌کنند توجه نخواهیم کرد و گفت: «حتی اگر همه شهرها سقوط کنند، عزم ما سست نمی‌شود... خدا این جنگ را بر ما واجب کرده همان‌طور که قبل از ما بر کسانی که در جنگ «بدر» با رسول‌الله(ص) و در دیگر جنگ‌ها تا جنگ خیبر بودند واجب کرد... باید راه را تا (جنگ) صفین ادامه دهیم و هر کس ثابت‌قدم بماند، شاید (به مقصد) رسیده باشد».
وی همچنین در پاسخ به منتقدان و مغرضانی که مخالف نبرد حزب‌الله با تکفیری‌ها در سوریه هستند، گفت: «اگر در «حلب»، «حمص» و «دمشق» نمی‌جنگیدیم، باید در «بعلبک»، «هرمل»، «غازیه» و غیرآن - شهر‌های لبنان - می‌جنگیدیم». نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود از پایان اختلافات عربستان، ترکیه و قطر درخصوص جنگ سوریه خبر داد و گفت «3 گزینه پیش رو داریم؛ یا این‌که بیش از 4‌سال گذشته مبارزه کنیم، یا تن به تسلیم و ذبح و اسارت زنان و دخترانمان بدهیم و یا این‌که ذلت را بپذیریم و از فاجعه‌ (اشغال فلسطین) به فاجعه دیگر برسیم». در این جنگ اگر نیمی از ما شهید شوند و نیمی دیگر باقی بمانند و با عزت و کرامت و شرافت زندگی‌ کنند، برای ما بهتر است. حتی اگر در این جنگ، سه چهارم ما شهید شوند و یک چهارم دیگر با شرافت و کرامت بمانند، این بهتر است. (البته) انشاءالله این تعداد شهید نخواهند شد اما وضع فعلی نیازمند فداکاری‌های بزرگ است زیرا هجمه بزرگ است. دیگر اختلاف عربستان، قطر و ترکیه تمام شد، الان همه در جنگ علیه ما متحد شده‌اند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه هشدار داد «از امروز دیگر سکوت نمی‌کنیم و با کسی مدارا نمی‌کنیم. این، جنگ موجودیت است».
سیدحسن نصرالله در پایان سخنان خود از بسیج عمومی علیه تکفیری‌ها سخن گفت و افزود: «در مرحله آینده احتمال دارد برای همه مردم اعلام بسیج عمومی کنیم و ممکن است در هر مکانی مبارزه کنیم. از امروز دیگر مقابل کسی سکوت نمی‌کنیم و هر کس مقابل ما (بایستد و) با ما حرف بزند (و کارشکنی کند)، در چشمانش خیره می‌شویم و می‌گوییم تو خائنی. چه بزرگ باشد چه کوچک.»


تعداد بازدید :  244