شماره ۵۷۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد
صفحه را ببند
خبرنامه

پوشش امدادی هلال‌احمر مازندران به ۶۵حادثه
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران از پوشش امدادی ۶۵حادثه در یک هفته گذشته خبر داد. مهدی ولی‌پور افزود:  «ارائه خدمات امدادی لازم به ۳۸سانحه جاده‌ای،۴ حادثه شهری،۳ فقره حادثه ساحلی و همچنین ارایه خدمات امدادی لازم به ۱۹فقره فوریت‌های امدادی مراجعان به پایگاه‌های امدادی ازجمله خدمات ارایه‌شده امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان مازندران در یک هفته گذشته بوده است.» او ادامه داد: «ارایه خدمات امدادی لازم به ۲۲۰مصدوم، ارایه خدمات درمان سرپایی به ۱۳۴ نفر، اسکان اضطراری ۵نفر و انتقال ۴۵مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات نجاتگران هلال‌احمر استان بوده است.» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران خاطرنشان کرد: «در این عملیات‌ها ۲۲۶ نفر نجاتگر و امدادگر در قالب ۷۵ تیم امدادی با بکارگیری ۵۴دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی مشارکت داشتند.»

برگزاری کوهپیمایی با مشارکت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم کوهپیمایی و پیاده‌روی همگانی با مشارکت جمعیت هلال‌احمر استان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد. این برنامه از میدان جماران آغاز شد و شرکت‌کنندگان تا بند دره بیرجند را پیاده‌روی و کوهپیمایی کردند. در طول مسیر نیز ایستگاه‌های سلامت جمعیت هلال‌احمر استان خراسان جنوبی برپا و امدادگران فشارخون و قند خون مراجعان را به صورت رایگان کنترل کردند و بروشورهای آموزشی نیز میان حاضران توزیع شد. در پایان این مراسم به قید قرعه جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در بوشهر برگزار شد
کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد به مدت ۲ روز با حضور ۴۰ نفر از اعضا برادران کانون‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر برگزار شد. این کارگاه با عنایت به اهداف استراتژی بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر مبنی بر ممکن ساختن زندگی سالم و ایمن براساس تفاهمنامه سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد. رویکرد اصلی برگزاری این کارگاه توجه جوانان و نوجوانان به آسیب‌های مواد مخدر از طریق آشنایی آنها با تاریخچه و انواع این مواد است؛ همچنین آموزش مهارت‌های زندگی و حل مسأله، توانایی نه گفتن و تصمیم‌گیری صحیح از دیگر اهداف مورد نظر است. محتوای آموزشی این دوره مهارت‌های زندگی، روش‌های پیشگیری از اعتیاد به سبک زندگی سالم، آشنایی با دوره نوجوانی و جوانان و تاب‌آوری است که پس از ارایه این آموزش‌ها از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته می‌شود تا میزان اثرگذاری این کارگاه مشخص شود. در پایان دوره آموزشی گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

برگزاری المپیاد مرحله شهرستانی طرح دادرس در ابهر
المپیاد طرح «دادرس» با همکاری جمعیت هلال‌احمر و آموزش و پرورش در شهرستان ابهر برگزار شد. ابراهیم کاظمی رئیس جمعیت هلال‌احمر ابهر با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات‌ اظهار داشت: «این مسابقه با همکاری جمعیت هلال‌احمر و اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر در دو بخش خواهران و برادران در سالن ورزشی هلال‌احمر این شهرستان برگزار شد.»


تعداد بازدید :  309