شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
امروز، بسکتبال بعد از 6 ماه از بلاتکلیفی خارج می‌شود
ریاست مشحون 17 ساله می شود؟
شاهین‌طبع در گفت‌وگو با «شهروند»: رئیس جدید به‌دنبال منافع شخصی نباشد

شهروند| بعد از گذشت بیش از 6 ماه از پایان دوره ریاست محمود مشحون در فدراسیون بسکتبال و اداره این فدراسیون با سرپرست موقت، امروز 16 نامزد برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست با هم
 رقابت می‌کنند.
انصراف‌دهنده‌ها
16 نفر برای حضور در انتخابات فدراسیون بسکتبال ثبت‌نام کرده بودند که هر 16 نفر از سوی مراجع ذی‌صلاح تأیید صلاحیت شدند. البته مشخص است که مثل هر انتخابات دیگری بیشتر نامزدها قبل از برگزاری مجمع از حضور در انتخابات انصراف دهند. از همین حالا می‌توان انصراف خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی والیبال که در جمهوری‌چک حضور دارد و مهران سررشته که اعلام کرده به نفع مشحون کنار می‌رود را پیش‌بینی کرد.
بازگشت مشحون بعد از 6 ماه؟
محمود مشحون با 74‌سال سن همچنان پا پس نکشیده و حتی با وجود بازنشستگی می‌تواند در این انتخابات شرکت کند. از زمانی که با درخواست مجوز مشحون برای حضور در انتخابات از سوی دولت موافقت شد، نامزدهای دیگر شانس خود را بسیار کاهش یافته دیدند چون به نظر می‌رسد رئیس قبلی بعد از 6 ماه بار دیگر بتواند به اتاقش در فدراسیون باز گردد. البته ممکن است مشحون نیز یک تصمیم غیرمنتظره در سر داشته باشد و انصرافش را اعلام کند؛ چون قبلا چنین زمزمه‌هایی وجود داشت.
ویژگی‌های رئیس جدید
مهران شاهین‌طبع، کارشناس بسکتبال درباره انتخابات امروز فدراسیون به «شهروند» می‌گوید: «امیدوارم امروز در مجمع انتخاباتی اتفاقاتی بیفتد که به سود بسکتبال باشد. شاید برای من به‌عنوان یکی از اعضای کوچک جامعه بسکتبال شخص مهم نباشد اما معتقدم هر فردی که در راس فدراسیون قرار می‌گیرد،‌ نباید منافع شخصی را در نظر بگیرد. در ضمن بهتر است نامزدها به مربی یا بازیکن خاصی برای رای آوردن خود تکیه نکنند و تبلیغات آنها نیز براساس برنامه‌ریزی باشد. متاسفانه شرایط تیم‌ملی کشورمان نیز خیلی مساعد نیست و باید هر چه سریعتر به این بحث رسیدگی شود.» وی با این جملات صحبت‌های خود را به پایان می‌برد: «من شرایط خوبی را برای تیم‌ملی بسکتبال در مسابقات پیش‌روی قهرمانی آسیا متصور نیستم؛ رئیس جدید نیز زمان زیادی ندارد تا بتواند سرمربی را انتخاب کرده و تیم را آماده حضور در این مسابقات سرنوشت‌ساز کند.»


تعداد بازدید :  473