شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با آتیلا حجازی به بهانه چهارمین سالگرد اسطوره فقید
پدرم می‌گفت خدا هیچ رفتاری را بی‌پاسخ نمی‌گذارد
بعد از بازی با جوبیلو اشک می‌ریختند، بعدا هم آن رفتارها را کردند

شهروند| 4‌سال مثل برق و باد از پرواز ابدی ناصر حجازی گذشت. در این 4‌سال اتفاقات مختلفی در فوتبال ایران رخ داده که شاید اگر حجازی زنده بود، واکنش‌های مختلفی نسبت به آن نشان می‌داد. در همین راستا روز گذشته مراسم چهارمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی در بهشت‌زهرا(س) بسیار باشکوه برگزار شد و مردم زیادی در کنار پیشکسوتان و اهالی ورزش یاد اسطوره استقلالی‌ها را گرامی
 نگه داشتند. بعد از این مراسم آتیلا فرزند مرحوم حجازی از مردمی که دیروز بر سر مزار پدرش حضور یافتند تشکر می‌کند و حرف‌هایی را بر زبان می‌آورد که خواندن آن خالی از لطف نیست. گفت‌وگوی «شهروند» با آتیلا حجازی را در ادامه می‌خوانید:
*4‌سال از درگذشت پدرت گذشته اما انگار مردم هنوز او را از یاد نبرده‌اند...
من دست تک‌تک این مردم را می‌بوسم. از یک هفته قبل تعداد زیادی از هواداران ناصرخان با من تماس می‌گرفتند و یا به در منزل مراجعه می‌کردند تا از زمان مراسم باخبر شوند. امروز(دیروز) هم دیدید که چقدر استقبال باشکوهی داشتند. اینها نشان می‌دهد که مرحوم پدرم چقدر عزیز بوده و من بابت این مسائل به خودم می‌بالم. از تمام مردمی که از تهران و شهرستان‌ها خودشان را به مراسم رساندند تشکر می‌کنم. قطعا وظیفه کسی نیست که به مراسم سالگرد پدرم بیاید اما لطف کردند و باحضورشان باعث برگزاری مراسمی باشکوه شدند.
* چقدر جای خالی پدرت را احساس می‌کنی؟
جای او نه‌تنها در خانه ما که در فوتبال هم خالی است. هیچ‌کس نمی‌تواند این جای خالی را پر کند. حالا با گذشت 4‌سال از فوت ناصرخان واقعا احساس تنهایی می‌کنم و آرزویم این است که یکبار دیگر صدایش را بشنوم.
*در این 4‌سال فوتبال ایران چقدر تغییر کرده است؟
خوشحالم که همه فهمیده‌اند پدر من همیشه حقیقت را می‌گفت. ناصر خان در آخرین روزهایی که در قید حیات بود پیش‌بینی این روزهای فوتبال و به‌ویژه استقلال را کرده بود و حالا می‌بینید که همه حرف‌هایش درست از آب در آمده است. فقط برایم جالب است که رفتارهایی که با پدرم کردند را با برخی آقایان انجام نمی‌دهند.
*بیشتر توضیح می‌دهی؟
یادم هست‌سال 86 وقتی استقلال 3 بازی نتیجه نگرفت، پدرم را به قدری تحت‌فشار قرار دادند که برخی شب‌ها خوابش نمی‌برد. همین امسال اگر هرکس دیگری جز آقایان روی نیمکت استقلال بود،‌ هفته‌ها قبل برکنار می‌شد اما تیم به مرز نابودی کشیده شد و آقایان همچنان ماندند و کار کردند.
*روابط ناصر حجازی و امیر قلعه‌نوعی همیشه پر از حرف و حدیث بوده؛ با علم به این تفاسیر فکر می‌کنی با رفتن قلعه‌نوعی مشکلات استقلال حل شود؟
استقلال نه‌تنها در کادرفنی، در همه بخش‌ها مشکل دارد. این باشگاه نیاز به یک دگرگونی اساسی و تزریق خون تازه دارد. شاید در همه بخش‌ها نیاز است اتفاقاتی رخ بدهد. این را هم باید بگویم استقلال را افراد اطرافیان امیر قلعه‌نوعی که با پاچه‌خواری دنبال پست و مقام بودند به این روز انداختند.
*بحث بازگشت خودت به استقلال با حضور منصوریان هم مطرح است؛ این موضوع صحت دارد؟
اول اجازه بدهید منصوریان سرمربی شود،‌ بعد این سوال را از من بپرسید. من آتیلا حجازی عاشق استقلال هستم و هروقت بخواهند با جان و دل کار می‌کنم. رفاقت خوبی هم با منصوریان دارم و به نظرم حق علیرضا است که به نیمکت استقلال برسد؛ البته اگر مثل برخی افراد به او هم زمان بدهند و اجازه دهند کارش را انجام دهد.
*حرف خاصی باقی نمانده است؟
پدرم همیشه اشک‌های آقایان(قلعه‌نوعی)  و  مصاحبه های  انتقادی وقتی تیم در بازی با جوبیلوایواتا باخت و قهرمان آسیا نشد را مثال می‌زد. بعد هم که همه می دانند چه کارهایی انجام دادند.  آدم‌ها می‌توانند اینگونه هم باشند؛ ناصر خان می‌گفت خدا هیچ کاری را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.


تعداد بازدید :  374