شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
فیگو و فن‌پراگ با اتهام به بلاتراز انتخابات کناره گرفتند
به بهانه ناپاکی

شهروند| در فاصله یک هفته مانده تا برگزاری انتخابات ریاست بزرگترین نهاد فوتبالی دنیا 2 نفر از نامزدها که در چند ماه اخیر تبلیغات گسترده‌ای برای حضورشان انجام داده بودند،‌ کناره‌گیری خود را اعلام کردند تا حالا این انتخابات دوئلی میان شاهزاده اردنی و سپ بلاتر باشد.
انصراف فن‌پراگ
فن‌پراگ،‌ رئیس فدراسیون فوتبال هلند که  از حمایت برخی کشورهای اروپایی هم برخوردار بود، صبح پنجشنبه مربع نامزدهای انتخاباتی فیفا را به مثلث تبدیل کرد و انصرافش را اعلام کرد. او با حمایت از شاهزاده حسن بی علی اعلام کرد حامیان او به این نامزد اردنی رای بدهند تا شاید بعد از سالیان‌سال شاهد تغییراتی در رأس فیفا باشیم.
فیگو هم کناره‌گیری کرد
لوئیس فیگو که از ابتدا هم به اعتقاد خیلی از کارشناسان با ورود به انتخابات فیفا اشتباه بزرگی را مرتکب شده بود،‌ با وجود عزم راسخی که قبلا از آن برای رقابت با بلاتر داشت،‌ ترجیح داد میدان رقابت را خالی کند. فیگو که سال‌های زیادی از خداحافظی او از مستطیل سبز نمی‌گذرد البته بعد از انصراف بار دیگر بلاتر را از کنایه‌های خود در امان نگذاشت و انتخابات فیفا را هم زیر سوال برد: ‌«در چند ماه اخیر، نه‌تنها شاهد میل به تغییر در فیفا بودم، بلکه شاهد اتفاقاتی در ‏سراسر دنیا بودم که هر کسی که خواهان فوتبال آزاد، پاک و دموکراتیک در سراسر دنیاست را شرمسار ‏می‌کند.‏ با چشمان خودم دیدم روسای فدراسیون‌هایی که یک روز مدیران فیفا را با شیطان مقایسه می‌کردند و ‏روز بعد روی سن طوری از آنها حرف می‌زدند که انگار عیسی مسیح هستند. معتقدم آنچه در ‏روز 29 می‌در انتخابات رخ خواهد داد، طبیعی نخواهد بود.‏»
دوئل پیرمرد 80 ساله و شاهزاده اردنی
با کنار رفتن فیگو و فن پراگ به نظر می‌رسد باید شاهد یک دوئل در انتخابات روز 8 خرداد فیفا باشیم. سپ بلاتر که به واسطه ریاست طولانی مدتش در فدراسیون جهانی فوتبال هواداران زیادی دارد و شاهزاده اردنی که مورد حمایت برخی از چهره‌های مطرح فوتبال دنیا است،‌ باید با هم رقابت کنند تا رئیس 4‌سال آینده بزرگترین نهاد فوتبالی دنیا مشخص شود. با این‌که خیلی از بزرگان فوتبال دنیا بلاتر را به فساد هم متهم کرده‌اند اما باز هم بعید به نظر می‌رسد که این پیرمرد 80 ساله با لابی‌های قدرتمندی که برقرار کرده،‌ نتواند از پس شاهزاده اردنی برآید.


تعداد بازدید :  430