شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
عملیات نجات توسط امدادگران هلال‌احمر رازمیان قزوین صورت گرفت
تصادف پاراگلایدرسوارها در ارتفاعات کوه الموت

شهروند| 2 پاراگلایدرسوارها در آسمان شمال قزوین و در ارتفاعات کوه الموت با یکدیگر تصادف کردند. این حادثه تلخ کافی بود تا امدادگران هلال‌احمر برای کمک به مصدومان حادثه وارد عمل شوند.
ساعت 40: 09 صبح روز جمعه اول خردادماه بود که یک گروه آموزش پاراگلایدر به ارتفاعات کوه الموت رفتند. 2 پسر مبتدی برای پرواز آماده شده بودند و هرگز نمی‌دانستند حادثه هولناکی در کمین‌شان است. چند دقیقه بعد در آسمان به پرواز در آمده بودند که باد آنها را به سمت یکدیگر هدایت کرد. همین موضوع کافی بود تا آنها در ارتفاع کوه به‌ شدت با هم برخورد کنند.
برخورد پاراگلایدرسوارها در آسمان شاهدان حادثه را شوک‌زده کرده بود. با مخابره این خبر به سازمان هلال‌احمر بلافاصله تیمی از امدادگران راهی محل حادثه شدند.
حسین درویشی مدیرعامل هلال‌احمر قزوین در رابطه با این خبر به «شهروند» گفت: «ساعت 40: 09 صبح روز جمعه پاراگلایدرسوارها برای تمرین پرواز به شمال قزوین و در ارتفاعات کوه الموت رفته بودند که در جریان این تمرین،
2 پسر جوان هنگام پرواز با یکدیگر برخورد کرده و در هم پیچیده شدند. با مخابره این خبر به پایگاه رازمیان هلال‌احمر قزوین، بلافاصله 3 امدادگر به همراه تجهیزات امدادی به محل حادثه اعزام شدند. تحقیقات نشان می‌داد پس از برخورد و به هم پیچیده شدن پاراگلایدرها، سقوط آنها با سرعت کم انجام شده و همین موضوع باعث شده بود تا این 2 پسر جوان در این حادثه جان خود را از دست ندهند. 2 حادثه‌دیده از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده که به وسیله نیروهای امدادی به مراکز درمان منتقل شدند.»

 


تعداد بازدید :  611