شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
جست‌وجوی نفس‌گیر نجاتگران هلال احمر اصفهان
کوهنورد 60 ساله در ارتفاعات کرکس نجات یافت

یک کوهنورد 60 ساله تهرانی که در ارتفاعات کرکس اصفهان گم شده بود، در عملیات تجسسی امدادگران هلال‌احمر نجات یافت.
 عصر روز پنجشنبه تیم‌های تخصصی امدادگران کوهستان در جریان ناپدید شدن کوهنورد 60 ساله تهرانی در ارتفاعات کرکس قرار گرفتند.
بررسی‌ها نشان می‌داد که این کوهنورد تا جان‌پناه روستای کشه با گروهی 20 نفره از افرادی که قصد صعود به ارتفاعات کرکس را داشتند، همراه بوده ولی ظاهرا بعد از جان‌پناه، مسیر خود را از سایر افراد گروه جدا کرده است.  
کوهنورد گمشده با تماس‌های تلفنی مکرر با خانواده، خبر از مصدوم شدن و شکستگی پای خود می‌داد. همین سرنخ کافی بود تا سه تیم امداد با تجهیزات کامل، جست‌وجو برای یافتن وی را از مسیر‌های کشه تا کرکس، کرکس تا روستاهای طامه، اوره و بیدهند آغاز کنند.
صبح جمعه یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر اصفهان به همراه تعدادی از گروه‌های امداد و نجات نطنز، اصفهان، نجف‌آباد و کاشان برای یافتن کوهنورد مفقود شده به ارتفاعات کرکس رفتند اما به علت نبود اطلاع از موقعیت مکانی و ارتباط تلفنی هیچ‌گونه اثری از این کوهنورد وجود ندارد. ارتفاعات کرکس در رشته‌کوه‌های ممتد مرکزی ایران و در غرب شهرستان نطنز در شمال اصفهان واقع شده است.
قله مرتفع کرکس و قله نزدیک به آن موسوم به شاهین به ارتفاع 3‌هزار و 800 متر در محاصره برج‌های سنگی و صخره‌ای کوتاه‌تری قرار دارند که جناح‌های شمالی، شرقی، جنوب شرقی و غربی آن را پوشانده‌اند. این قله فقط از طریق یال شمالی و گردنه گورآباد به سایر ارتفاعات ازجمله کرگز کاشان متصل است.

 


تعداد بازدید :  461