شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
خرید اینترتی، شگرد جديد دو تبهكار براي دزدي

شهروند| دو پسر جواني كه با شگرد خاصي دست به كلاهبرداري از فروشندگان زده بودند، در عمليات پليس بازداشت شدند. 29 فروردين ‌
سال 94 مردي با مراجعه به کلانتری 121 سلیمانیه به مأموران گفت:  دو نفر به‌عنوان خریدار گوشی تلفن همراه و به بهانه پرداخت اینترنتی، پول خرید گوشی تلفن همراه، دست به کلاهبرداری از من زدند.
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی، در مورد جزیيات ماجرا گفت: «ساعت 30: 20 امروز دو نفر به مغازه من در بازار موبایل شرق، خیابان پیروزی آمدند و يک گوشی تلفن همراه به مبلغ یک‌میلیون و 200‌هزار تومان خريدند. یک نفر از آنها به‌عنوان خریدار اصلی گفت که مبلغ گوشي را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند. او به این بهانه شماره کارت عابربانک مرا گرفت. پس از دقایقی یک تأییدیه ارسال اینترنتی پول را به من نشان داد و اعلام كرد که پول به حساب من واریز شده است. به تصور این‌که در پرداخت پول به شیوه اینترتی تأییدیه واریز پول در ساعت اداری اعلام می‌شود، گوشی تلفن همراه را به آن دو نفر تحویل دادم اما فردای آن روز زمانی که از بانک استعلام گرفتم، متوجه شدم که اصلا پولی به حساب من واریز نشده است».
سرهنگ رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، در مورد اين پرونده گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و انتشار تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، ضمن شناسایی دهها مالباخته دیگر که با اين شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته بودند، اخبار و اطلاعاتی درخصوص هویت هر دو متهم از سوی شهروندان در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت. با بهره‌گیری از این اطلاعات، هویت هر دو متهم به نام‌های رامین و مجید فاش شد و سرانجام هر دو متهم دستگیر شدند».
سرهنگ رضا امیدی، با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم گفت: قاضی پرونده با تقاضای انتشار تصاویر بدون پوشش هر دو متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر این دو سارق شده‌اند خواست تا براي پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.

 


تعداد بازدید :  417