شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
آیت الله یزدی:
با مقاله و کتاب نمی‌شود در زمینه حجاب کاری انجام داد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اوضاع حجاب در مراکزی مانند فرودگاه‌ها و خیابان‌ها نابسامان است، گفت: مردم درخواست دارند بدحجابی از بین برود که در این راستا باید با بدحجابی در دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز مقابله شود.  به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد یزدی در اجلاسیه سراسری «عفاف، عزت عشق» که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در شعار امسال موضوع همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت را مطرح کردند اما این تنها به‌معنای گوش کردن ملت به حرف دولت نیست و دولت هم در این زمینه وظایفی دارد. وی با اشاره به این‌که دولت باید به خواسته و حرف‌های مردم گوش دهد، خاطرنشان کرد: مردم درخواست دارند بدحجابی از بین برود که در این راستا باید با بدحجابی در دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز مقابله شود. آیت‌الله یزدی با بیان این‌که باید این همزبانی دوطرفه باشد، گفت: مگر دولت این وضع نامناسب را نمی‌بیند؟ اگر دولت توقع دارد مردم از او حمایت کنند باید وظایف خود را در قبال مردم به‌درستی انجام دهد.
وی با اشاره به این‌که زمانی که به دولت تذکر داده می‌شود، می‌گویند این کار حوزه‌های علمیه است و باید در حوزه کار فرهنگی شود، گفت: مردم می‌توانند به‌راحتی این وضع را سامان دهند اما از آن‌جا که گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند از دولت حمایت می‌کنند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که با مقاله و کتاب نمی‌شود در زمینه حجاب کاری انجام داد، بیان کرد: باید در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قوانینی وضع شود اما کار جدی در این زمینه از طرف دولت انجام نمی‌شود و اراده جدی در این زمینه وجود ندارد. آیت‌الله یزدی با اشاره به این‌که اوضاع حجاب در مراکزی مانند فرودگاه‌ها و خیابان‌ها نابسامان است، خاطرنشان کرد: اگر نیروی انتظامی بخواهد با این موضوع مقابله کند برخی می‌گویند این وظیفه نیروی انتظامی نیست. آیت الله یزدی گفت: مردم خواستار مبارزه با قاچاق کالا، فحشا، منکرات و بی‌مبالاتی‌هایی که در جامعه انجام می‌شود هستند، این مسائل بارها به دولت تذکر داده شده، ولی دولت حتی گوش به این حرف‌ها نمی‌دهد و وقتی اعتراض می‎شود می‌گویند این کار حوزه‎ها است، حوزه باید کار فرهنگی انجام دهد.


تعداد بازدید :  253