شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
... بارش در شمال غرب

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر و در بعد از ظهر بارش پراکنده رخ خواهد داد. در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، گیلان، شمال سمنان و ارتفاعات مازندران در اولین روز هفته رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.
هوای شهر تهران امروز نیمه ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران امروز 31 درجه سانتیگراد و کمینه آن 21 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. هوای پایتخت برای روز یکشنبه نیز نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 32 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 22 درجه سانتیگراد می‌رسد.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت روز گذشته به دلیل وزش باد و گرد و خاک در شرایط ناسالم قرار گرفت. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، بر روی عدد 94 قرار گرفت. همچنین با توجه به کاهش آلاینده منواکسید کربن از 41 به 39 نسبت به روز پنج شنبه، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در همین مدت از 39 به 52 افزایش داشته است.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 45 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 7 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی هفته گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  396