شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
شیب؟ جنگل؟ کار؟

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

آدم بعضی وقت‌ها نمی‌داند این اتفاقی که برایش پیش آمده از بخت بلندش است یا بخت بد و طالع نحسش. یعنی فقط هم به این بستگی ندارد که خود آدم از کدام زاویه به موضوع نگاه کند. نحوه نگاه کردن دیگران به این موضوع و سبک برخورد و شیوه تعامل یا تقابل افراد دیگر هم خیلی در موضوع تأثیر دارد. نمونه‌اش خود من همین جا و همین امروز. در سالگرد یک حماسه باید طنز بنویسی. ناسلامتی دوم خرداد است. اما نمی‌دانی کسری نوری مطلب را بخواند مثل شادروان صابری یک‌راست مطلب را شوت می‌کند در بخش سبدیات یا نه خوش خوشانش می‌شود. از طرفی او هم نمی‌داند مدیر مسئول موضعش چیست. مدیرمسئول هم مانده این مطلب چاپ بشود برخورد هیأت نظارت بر مطبوعات چیست. اعضای آن هیأت هم... اوووووووو خیلی پیچیده شد. حالا چه اتفاقی می‌افتد؟ بنده فیتیله را می‌کشم پایین و می‌نویسم. به صورت خودکار. احتمالا همه مواضع هم تعدیل می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد. این‌طوری بخت و اقبال سراغ آدم می‌آید. دون فابیو کاپلوی بزرگ در مورد فوتبال جمله بسیار معروفی دارد که می‌گوید: من به شانس در فوتبال اعتقادی ندارم اما به آن نیاز دارم. فکر می‌کنم طنزنویس جماعت هم در ایران شامل همین موضوع می‌شود. عدم اعتقاد به شانس و نیازمندی به اقبال خوش. حالا اگر از من بپرسید این همه صغری کبری کردی اما نگفتی بالاخره دوم خرداد چه اتفاقی افتاده به شما جواب می‌دهم هیچی. نه خانی آمده نه خانی رفته. دوم خرداد فقط روز یک انتخاب مهم است. قرار است در این روز مهم انتخابات فدراسیون بسکتبال انجام شود. لینک عرایض بنده هم با جست‌وجو در گوگل قابل دسترسی است و مو لای درزش نمی‌رود.
کسری نوری: آخیش... خیالم راحت شد امروزم جستیم!
پرهام شاداب 24ساله: حالا که حرف از آن واقعه نمی‌زنید آدم می‌تواند با خیال راحت زنگ بزند سوالش را مطرح کند. وزیر کار گفته هر دقیقه برای 5 نفر کار ایجاد می‌شود. شما که مسئول گمشده‌هایی به من بگو من بیکار دقیقا کی کار گیرم می‌آید؟
من: طبق محاسبات ریاضی، با آماری که وزیر داده سالی دو‌میلیون و پانصد و نود و دو‌هزار نفر می‌روند سر کار و چون تعداد بیکاران طبق آمار رسمی تقریبا همین تعداد است شما باید منتظر بشینی بزک نمیره و باهار ‌سال بعد بیاد و کمبوزه و خیار بیاد و همسایه‌ها یاری کنن شما بری سر کار
سپیده 37ساله: با این حساب و طبق آماری که وزیر داده یعنی ما از‌سال 1395 باید نیروی کار صادر کنیم؟ این باعث فرار مغزها نمیشه؟
پالیزبان 75ساله: من فکر می‌کنم آمار وزیر مربوط به ایران نیست. یعنی احتمالا ما هر دقیقه پنج کارگر چینی را می‌فرستیم سر کار. از روابط‌عمومی وزارت رفاه درخواست می‌کنم آمار کارگران ایرانی و خارجی سرکار رفته را به تفکیک ارایه کنند.
تورج 45ساله: بنده الان مدت مدیدی است سر کار هستم اما درآمدی ندارم. به دولتمردان عزیز یادآوری بفرمایید جوری آدم را بگذارند سر کار که دو ریال گیر آدم بیاید. این طور که ما را سرکار می‌گذارند آمار بیکاری باید منفی هم باشد.
المیرا 28ساله: چرا همیشه ما ته صف هستیم؟ یک بار نشد ما جز آن پنج نفر دقیقه اول باشیم. سرش را بخورد جز نفرات ماه اول باشیم. فهرست سر صفی‌ها را منتشر کنید احتمالا با فهرست آقازادگان مو نمی‌زند. الو... الو... فکر کنم ستون پلمب شد.


تعداد بازدید :  415