شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
رسم مشتری‌آزاری در صنف مبلمان
مردم: مشتری‌مداری طنز اقتصاد ماست!

شهروند| یکی از مشتریان بازار مبل یافت‌آباد در یادداشتی که به روزنامه شهروند ارایه کرده بود، نوشت: پس از پرداخت پول و دریافت سرویس مبلمان خریداری شده از یکی از فروشندگان این بازار، متوجه دست‌دوم بودن آن شده است اما تلاش او برای پس‌دادن کالا و پیگیری از اتحادیه صنفی مبلمان به نتیجه نرسیده است. این در شرایطی است که اتحادیه حق را به جانب مشتری دانسته اما به صراحت گفته است از دست این تشکل،  کاری برنمی‌آید و بهتر است مشتری به سراغ فروشنده برود و از او برای پس‌دادن پولش خواهش کند! در ادامه دیدگاه تعدادی از مخاطبان این یادداشت را می‌خوانید.

امین: آره واقعاً همینطورن. این بلا سر من هم اومده و بعد از 2هفته از خرید مبلمان، مجبور به تعویض پارچه روکش آن شده‌ام.
یزدانی: به من گفتن سفارش ظرف یک هفته آماده‌است اما بیشتر از یک‌ماه برای تحویل سفارشم دویدم.
ناشناس: انگار راه قانونی وجود نداره و مشتری باید با دعوا و جروبحث پولش رو پس بگیره!
حسین: من خودم در این بازار فعالیت کردم و از سودهای گزافش خبر دارم. مبلمانی که فقط 3‌میلیون تومن هزینه ساخت برای تولیدکننده داره حدود 20‌میلیون تومن فروخته می‌شه. تاکی حق‌کشی از مصرف‌کننده؟
بابک: من یه بار مجبور شدم براشون شرخر ببرم که پولمو پس بدن!
دانا: اینجور مواقع تعزیرات بهتر از اتحادیه صنفی عمل می‌کنه، چون بالاخره اتحادیه صنفی منافع زیرمجموعه‌اش رو هم درنظر داره.
هاشم: همین دسته از تولیدکننده‌ها نظر مردم‌رو نسبت به جنس ایرانی منفی‌ کردن. تا وقتی حقوق مصرف‌کننده احیا نشه تبلیغ تولیدملی راه به‌جایی نمی‌بره.
پیام: مشتری‌مداری طنز اقتصاد ماست. جایی که آخرش باید بری به فروشنده التماس کنی که پولتو پس بده!
حسن: بازار شهرستان‌ها سالم‌تر از تهرانه. حداقل کلاهبرداری تبدیل به ارزش نشده.
محمود: من خودم تولید‌کننده مبل هستم. باور کنین این مشکلات‌رو دلال‌ها برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنن. اونا برای تولیدکننده هم کلی چالش ایجاد کردن.
رحیم: در نمایشگاه کاسپین زنجان سر من کلاه گذاشتن.


تعداد بازدید :  226