شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
بازار‌جهانی

آغاز تماس ویديویی در فیس‌بوک
فیس‌بوک عنوان کرده که امکان تماس ویديویی و تصویری مسنجرش در تمام دنیا به جز چند کشور فعال شد. قابلیت تماس تصویری در این مسنجر برای تمامی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS در اواخر ماه گذشته ممکن شد اما با توجه به تفاوت در زیرساخت‌های ارتباطی مخصوصا شبکه‌های موبایل، امکان ارایه یکپارچه آن به تمامی کشورها وجود نداشت و باید به مرور به‌روزرسانی می‌شد. فیس‌بوک در دومین روز راه‌اندازی این قابلیت که برای 18کشور فعال شده بود، عنوان کرد که بالغ بر یک‌میلیون تماس ویديویی از طریق این سرویس ردوبدل شده است.

انتشار Office برای اندروید
شرکت مایکروسافت نخستین پیش‌نمایش عمومی از نرم‌افزارهای Word، Excel و PowerPoint سازگار با نمایشگرهای لمسی را برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرد. پیش‌نمایش جدید از ابزار کاربری Office مخصوص اندروید مشابه مجموعه‌ای است که مایکروسافت هفته قبل به صورت آزمایشی برای سیستم عامل ویندوز فون عرضه کرد.

ابداع کاغذی که عفونت را می‌شناسد
محققان کانادایی موفق به ساخت نانوزیست حسگر کاغذی برای شناسایی عفونت یا آلودگی شدند که می‌تواند برای بسته‌بندی موادغذایی یا به‌عنوان ابزاری برای شناسایی بیماری استفاده شود. پژوهشگران دانشگاه مک مستر موفق به ارایه روشی شدند که با استفاده از آن می‌توان رویای تولید بسته‌بندی‌های هوشمند را یک گام به واقعیت نزدیک کرد. با این فناوری می‌توان کاغذی شفاف برای اعلام وجود آلایندگی و عفونت ایجاد کرد.

ساخت پوست بدن با پرینتر سه‌بعدی
شرکت آرایشی-بهداشتی لورآل درحال همکاری با استارت‌آپ تحقیقات پزشکی اورگانوو برای تولید پوست بدن انسان با پرینتر سه‌بعدی است. اورگانوو ادعا کرده که قدرت تولید پرینت بیولوژیکی و به عبارتی بافت‌های بدن انسان را دارد که درنهایت می‌تواند جایگزینی برای اندام‌های بدن باشد. لورآل از این همکاری مشترک برای تست محصولات خود قبل از فروش تجاری و عرضه در بازار بهره‌ می‌برد.


تعداد بازدید :  489