شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
پرسه در بازار

عرضه عسل تقلبی با حذف استاندارد اجباری
با حذف استاندارد اجباری عسل، شمار عسل تقلبی در بازار روبه‌افزایش گذاشته است. عفت رییسی‌سرحدی، مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران با اعلام این خبر گفت: عده‌ای از افراد، بیزینس زنبورداری را با تخلف پیش می‌برند و عسل دست‌ساز و بدون دخالت زنبور تولید می‌کنند. این‌گونه عسل‌ها از گلوکز تولید می‌شوند و تنها‌ درصد کمی عسل در آنها وجود دارد. او در پاسخ به این سوال که عسل دست‌ساز چند‌ درصد از بازار را به خود اختصاص داده ‌است؟ توضیح داد: نمی‌توان آمار دقیقی در این‌باره اعلام کرد اما پس از لغو استاندارد اجباری عسل از سوی سازمان ملی استاندارد، میزان عسل تقلبی در بازار بسیار زیاد شد.
رییسی‌سرحدی با اشاره به معایب تغییر استاندارد از اجباری به تشویقی گفت: از زمانی که استاندارد به حالت تشویقی درآمد، هیچ‌کس خود را ملزم به رعایت استاندارد نمی‌بیند و همین امر موجب هجوم تولید عسل دست‌ساز شد. مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران با بیان این‌که تضمین سلامت مردم با تشویق ممکن نمی‌شود، گفت: قطعا دست‌هایی پشت پرده وجود دارند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

ثبات قیمت در بازار میوه
بازار میوه در طول هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار بود؛ ضمن این‌که طی روزهای اخیر قیمت برخی محصولات ازجمله گوجه‌سبز، خیار و موز با کاهش همراه شد.
حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اعلام این خبر گفت: قیمت گوجه‌سبز با کاهشی جزیی همراه بوده و درحال حاضر این محصول در بازار بین 4‌هزار و ۱۳‌هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت خیار از 2‌هزار و ۵۰۰ تومان به‌هزار و ۸۰۰ تومان در بازار کاهش یافته است.
 او با بیان این‌که قیمت موز از ۴‌هزار و ۵۰۰ تومان به ۳‌هزار و ۸۰۰ تا ۴‌هزار تومان کاهش یافته است. وی تاکید کرد: قیمت محصولاتی مانند هندوانه و زردآلو همچنان بالاست، درحال حاضر هر کیلوگرم هندوانه از ۸۰۰ تا‌ هزار و ۷۰۰ تومان به مشتری عرضه می‌شود و قیمت زردآلو از ۶‌هزار تومان تا ۱۵‌هزار تومان است، همچنین نرخ هرکیلوگرم سیب 2 تا 5‌هزار تومان، کیوی 2500 تا 5‌هزار تومان و پرتقال 6800 تا 7‌هزار تومان است.

ارزانی گوشت مشروط به تصمیم ستاد تنظیم بازار
در صورت موافقت ستاد تنظیم بازار با اجرایی نشدن طرح دامپزشکی مبنی‌بر «قرار دادن گوشت گوسفندی در پیش سردکن قبل از عرضه به مشتری»، قیمت گوشت روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد.
علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اعلام این مطلب گفت: براساس طرح سازمان دامپزشکی گوشت قرمز باید به منظور کاهش بار میکروبی 24ساعت در پیش‌سردکن قرار گیرد که در این شرایط وزن هر لاشه کاهش می‌یابد و برای از بین نرفتن حاشیه سود، باید قیمت گوشت افزایش داشته باشد که ما در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار درخواست کردیم با توجه به این‌که اجرایی شدن این طرح مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان است و منجربه افزایش قیمت می‌شود در اجرای آن بررسی بیشتری صورت گیرد.
 او ادامه داد: منتظر نتیجه نهایی این موضوع هستیم و قرار شد ستاد تنظیم بازار با استانداری در این زمینه جلسه‌ای داشته باشد و تصمیم‌گیری کند. قیمت گوشت گوسفند در دو هفته گذشته 2‌هزار تومان کاهش داشته و به کیلویی 29‌هزار تومان رسیده است.

 


تعداد بازدید :  430