شماره ۵۶۹ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
دستگیری 9 مظنون سرقت تاریخی مرکز نگهداری طلا و جواهرات لندن

نیروهای پلیس انگلیس 9 نفر را به ظن دست داشتن در سرقت تاریخی از مرکز نگهداری طلا و جواهرات «هاتن گاردن» در قلب لندن دستگیر کردند. سارقان در اواسط فروردین‌ماه گذشته و همزمان با تعطیلات عید پاک (ایستر) با دستبرد به مرکز بزرگ نگهداری طلا و جواهر «هاتن گاردن» در قلب لندن، ضمن سرقت طلا و جواهراتی به ارزش تقریبی 200‌میلیون پوند، یکی از بزرگترین سرقت‌های تاریخ این کشور را رقم زدند.
تاکنون پلیس انگلیس تنها از هویت 3 نفر از 9 نفر دستگیر شده، پرده برداشته است و گفته می‌شود سن افراد دستگیر شده بین 43 تا 76‌سال است. در همین حال به گزارش روزنامه دیلی میل در روز چهارشنبه، در جریان دستگیری این افراد در روز سه‌شنبه که در 12 آدرس در مناطق لندن و کنت صورت گرفته است، بیش از 200 مامور پلیس شرکت داشته‌اند.
به گزارش دیلی میل در جریان یورش پلیس به مکان‌های یادشده، مقادیر قابل توجهی از اشیاء قیمتی و ارزشمند، کشف شده است.
در همین حال گفته می‌شود که پلیس همچنان درحال بازجویی از افراد دستگیر شده که در میان آنها سه زندانی سابق و یک پدر و پسر دیده می‌شود، است. براساس قوانین انگلیس، پلیس این کشور از زمان دستگیری افراد مظنون تنها 96 ساعت وقت دارد که برای این افراد تشکیل پرونده داده و سپس با قید وثیقه آنها را آزاد کند و یا این‌که بدون وارد کردن هیچ‌گونه اتهامی آنها را رها سازد. براساس گزارش‌های منتشر شده، ارزش طلا و جواهرات و سایر اشیای گرانقیمت سرقت شده از «هاتن گاردن» که بخشی از آنها تحت پوشش بیمه نبوده‌اند، در حدود 200میلیون پوند (300‌میلیون دلار) است. سارقان با استفاده از تعطیلات عید پاک، موفق شده بودند با حفر تونلی از دیوار امنیتی مرکز «هاتن گاردن» عبور کرده و خود را به چاله آسانسوری که داخل ساختمان قرار دارد، برسانند.
براساس آثار به جای مانده از محل جرم، سارقان سپس با استفاده از ابزارهای سنگین برش توانسته بودند به مرکز صندوق امانات «هاتن گاردن» راه یافته و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داشتند درِ صندوق اماناتی که در آن‌جا نگهداری می‌شده است، را باز کنند.  براساس گزارش اسکاتلندیارد، در این محل که تاکنون به‌دلیل پوشش فلزی و بتونی‌اش کاملا امن محسوب می‌شده، 56صندوق امانت باز شده بود. تاکنون بزرگترین سرقت در انگلیس به‌ سال 2006 میلادی و زمانی مربوط می‌شد که سارقان در حمله به دفتر یک شرکت اوراق بهادار در منطقه‌ای در جنوب‌شرق لندن 53‌میلیون پوند پول نقد را به سرقت بردند. بزرگترین سرقت طلا و جواهرات انگلیس نیز مربوط به‌ سال 2003 میلادی بوده که در جریان آن یک‌میلیون و 500‌هزار پوند به سرقت رفت.


تعداد بازدید :  324