شماره ۵۶۹ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
روي خط خبر

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:  پرداخت یارانه به رسانه‌ها مشروط به ارایه لیست بیمه است
نشست دوره‌ای معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران حوزه رسانه، پیش از ظهر دیروز در ساختمان معاونت‌مطبوعاتی
 برگزار شد.
به‌گزارش ایسنا، حسین انتظامی درباره دغدغه خبرنگاران درمورد بیمه، با اشاره به اطلاعیه ابتدای اردیبهشت‌ماه این معاونت به 3راهکار اصلی برای بیمه‌خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که بیمه‌خبرنگاران در قانون برعهده رسانه‌هاست و از آن‌جا که بیمه فعالان رسانه از سوی رسانه‌ها، هزینه‌هایی را بر آنها تحمیل می‌کند، یارانه بیمه‌خبرنگاران در‌ سال 93 به رسانه‌ها پرداخت شد.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد توضیح داد: در ‌سال 94 دو اتفاق تازه درخصوص یارانه رسانه‌ها رخ داده و آن این‌که اولا، نصاب رسانه‌ها درخصوص بیمه‌خبرنگاران کمتر شده تا رسانه‌های بیشتری به بیمه‌کردن خبرنگاران اقدام کنند و رغبت بیشتری به این موضوع مهم نشان بدهند و ثانیا، پرداخت یارانه به رسانه‌ها، مشروط به ارایه لیست بیمه‌ای از سوی آنهاست و اگر رسانه‌ای هیچ لیست‌بیمه‌ای ارایه ندهد، از دریافت یارانه مطبوعات هم محروم خواهد شد.
انتظامی تأکید کرد: بازپرداخت کامل فیش پرداختی رسانه‌ها به تأمین اجتماعی که هم سهم خبرنگار و هم سهم رسانه را دربر می‌گیرد، با هدف تشویق رسانه‌ها درخصوص بیمه‌کردن خبرنگاران اتفاق افتاده که در‌سال 93 اعتباری بالغ بر 4‌میلیارد تومان دراین‌خصوص به رسانه‌ها پرداخت شد.
معاون وزیر ارشاد با اشاره به سیاست پوشش‌بیمه‌ای دولت‌یازدهم، درباره دو راهکار دیگر این وزارتخانه درمورد بیمه‌خبرنگاران از دریافت کارت‌حرفه‌ای روزنامه‌نگاری از کمیسیون تخصصی صدور کارت روزنامه‌نگاری و ثبت‌نام مجدد در صندوق اعتباری هنر درقالب «فعالان غیرحرفه‌ای» نام برد و گفت: دریافت‌کنندگان کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری علاوه‌بر بیمه‌پایه، بیمه‌تکمیلی‌شان نیز برعهده وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر است، همچنین آن دسته از فعالان رسانه که در این دو گروه جایی ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق اعتباری و ثبت‌نام مجدد به‌عنوان خبرنگار غیرحرفه‌ای از پوشش بیمه‌ای صندوق بهره‌مند شوند.
انتظامی اضافه کرد: در بسته حمایتی رسانه‌ها اعلام شده و این جزو سیاست‌های دولت نیز هست که دولت بیمه‌تکمیلی خبرنگاران را تأمین کند، بر همین اساس، خبرنگارانی که بیمه‌پایه هستند، می‌توانند از تسهیلات صندوق اعتباری هنر برای بیمه‌تکمیلی استفاده کنند. همچنین در بسته حمایتی‌ سال 94 پرداخت یارانه بیمه‌تکمیلی را نیز در دستورکار خود قرار داده‌ایم. او افزود: با اعلام آمادگی «بیمه‌سلامت» برای بیمه‌کردن فعالان مطبوعاتی، آن دسته از افرادی که از طریق رسانه‌هایشان بیمه نشده‌اند، به‌ویژه افرادی که میزان همکاری‌شان با یک رسانه مشخص به‌حدی نیست که در زمره همکاران اصلی آن رسانه قرار بگیرند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند. این افراد می‌توانند به‌سایت بیمه‌سلامت مراجعه و برای انجام بیمه، نام‌نویسی کنند تا بعد از استعلامات لازم از وزارت ارشاد و سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شوند. با کمک وزارت رفاه، بیمه این افراد رایگان می‌شود و با همراهی سازمان تأمین اجتماعی و بازپرداخت مابه‌التفاوت توسط خود فرد یا مسیرهای جایگزین، موضوع بازنشستگی این افراد نیز سامان می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش:  وجود مدارس دونوبته خلاف قانون است
ایسنا| استان تهران دارای بیشترین مدارس
 دو شیفته در سراسر کشور است و بیشترین تخریب و نوسازی مدارس نیز تاکنون در استان تهران و خصوصا در شهر تهران صورت
 گرفته است.
مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، با اعلام این مطلب در هفدهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز تصریح کرد:   برگزاری این دست همایش‌ها در سطح شهرستان‌ها، مراکز استان‌ها و همچنین در سطح کشور الزامی است زیرا به‌رغم تمامی اقداماتی که وزارت آموزش‌وپرورش و همچنین همه دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند، همچنان نیازمند مشارکت خیرین هستیم.
معاون امور عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش، ادامه داد: هنوز هم دانش‌آموزان نیازمند فضاهای استاندارد آموزشی هستند زیرا شاهد آن هستیم که در برخی از مناطق به‌ویژه استان تهران، مدارس دونوبته وجود دارد و این خلاف استاندارد است. او افزود: مدارس دوشیفته در حاشیه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران به واسطه ازدیاد جمعیت مهاجر و همچنین جوان بودن این جمعیت، زیاد است و ما شاهد تراکم دانش‌آموز در این مناطق هستیم. رئیسی اظهار کرد: درحال حاضر از نظر استانداردهای مربوط به تجهیزات آموزشی با آنچه مطلوبمان است، فاصله داریم و باید در جهت رفع کمبودها با کمک خیرین
 گام برداریم.


تعداد بازدید :  366