شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
نفت- الاهلی؛ ساعت 20 امشب در ورزشگاه آزادی
ادامه جدال‌های ایران و عربستان

شهروند| قسمت دوم نبرد فوتبالی ایران و عربستان با جدال ساعت 20 امشب بین نفت تهران و الاهلی عربستان در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود. بازی رفت یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان‌آسیا برای تیم بی‌طرفدار تهران راهی برای پاک‌کردن خاطره تلخ هفته آخر لیگ برتر ایران است؛ جایی که برای دومین‌سال متوالی تا لب‌چشمه قهرمانی رفت و درنهایت با تساوی پرحرف و حدیث 3 بر 3 مقابل تراکتورسازی، تشنه   برگشت.
انگیزه فراوان
تیم علیرضا منصوریان با داشتن مهره‌های باانگیزه‌ و جوان در اولین فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی رسید و حالا چشم امید به حمایت هواداران سایر تیم‌ها دارد. حداقل منصوریان چنین چیزی می‌خواهد:  «پس از پایان لیگ ایران یک آنالیز کامل از این تیم داشتیم. هرچند ما هوادار نداریم اما معتقدیم هواداران استقلال، پرسپولیس و آذری‌زبانان کمک می‌کنند. الان بحث کشور مطرح است و کلمه نفت پشت پرچم گم می‌شود. اگر 10هزار نفر هم به ورزشگاه بیایند، انگار 100‌هزار نفر به استادیوم آمده‌اند. نگاه‌مان نگاه ملی است و پرچم کشورمان در دست راست ما قرار دارد و با تمام وجود برای پرچم‌مان مبارزه می‌کنیم.»
شرایط عربستانی‌ها
الاهلی پس از نایب‌قهرمانی در فصل تازه پایان یافته لیگ عربستان، حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را قطعی می‌بیند؛ درست مانند نفت. آنها در جمع 16 تیم برتر ادعاهای زیادی دارند چون ستاره‌هایی مانند سعد‌الموالد، اوساما حوصاوی، صالح الشهری و البته اسوالدو و برونوی برزیلی را در اختیار دارد. کریستین گروس، سرمربی سوییسی با کوله‌باری از تجربه ناشی از مربیگری در سطح اول فوتبال دنیا، قصد خواباندن مچ منصوریان را دارد اما تیم زردپوش ایران، خیلی از مدعیان این‌چنینی را نفتی کرده است. سبک بازی الاهلی بیشتر مبتنی بر ضد حمله بوده و تیم جوان منصوریان هم به استناد آنچه دیدیم در ضد حملات تخصص ویژه‌ای دارد. سبک خاص و هجوم همه‌جانبه تیم تهرانی در دقایق پایانی درآمیخته با شور جوانی، این فصل گل‌های دقیقه نودی زیادی را برای تیم به ارمغان آورده است. این‌بار الاهلی مقابل غول جدید و بی‌سروصدای فوتبال ایران مقاومت می‌کند یا زانو می‌زند؟


تعداد بازدید :  176