شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   ادامه روند مثبت تراز بازرگانی| مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک گفت: میزان صادرات از اول‌ سال تا بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه معادل هفت‌میلیارد و 700‌میلیون دلار و میزان واردات در این مدت معادل  5‌میلیارد و 500‌میلیون دلار بوده است. وی با اشاره به کاهش  7‌درصدی صادرات و کاهش 25‌درصدی واردات در دو ماهه اول سال، تصریح کرد: پیش‌بینی بودجه در ‌سال 1394 این است که بتوانیم به رقم 50‌میلیارد دلار در واردات و صادرات دست پیدا کنیم.

 سودهای روزشمار بالا بانک‌ها را ورشکسته می‌کند| علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی پرداخت سودهای ۱۹ تا ۲۰‌درصدی به سپرده‌های 3 و 6 ماهه را موجب ورشکستگی بانک‌ها دانست و گفت: هیچ موقع شورای پول و اعتبار درباره سودهای زیر یک‌سال نرخ تعیین نمی‌کرده است. وی در پاسخ به این‌که آیا بناست نرخ سود سپرده‌ها هر سه ماه یک‌بار کاهش یابد، گفت: در مصوبه شورای پول و اعتبار نگفتیم نرخ سود را کاهش می‌دهیم اما تاکید کرده‌ایم که هر سه ماه یک بار شورا وضع بازار پول را بررسی می‌کند و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

   بسته پیشنهادی حمل‌ونقل دریایی برای گنجانده شدن در توافق| علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از ارایه پیشنهاد صنعت حمل‌ونقل دریایی برای گنجانده شدن در توافق ایران و گروه 1+5 خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکرات بسیاری با وزارتخانه‌های امور خارجه، راه‌وشهرسازی و نفت انجام شده است. وی با بیان این‌که این پیشنهاد دربرگیرنده تمام مواردی است که در دوران تحریم برای صنعت دریایی مشکل ایجاد کرده بود، تصریح کرد: امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد و بار بزرگی از دوش صنعت دریایی که در دوران تحریم تحت فشار بسیاری بوده برداشته شود.

 55‌هزار ‌میلیارد تومان آخرین آمار از حجم قاچاق| مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری با بیان این‌که آمار قاچاق را ستاد مبارزه با کالا و ارز ارایه می‌هد، گفت: آمارها متفاوت بوده و از 10‌میلیارد تا 80‌هزار ‌میلیارد تومان ادعا شده است، جمع‌بندی‌ها نشان می‌دهد از 34‌هزار ‌میلیارد تومان تا 55‌هزار‌ میلیارد تومان می‌توان ادعا کرد، متاسفانه بخش زیادی از کالاها از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.

 


تعداد بازدید :  201