شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار از ایرنا: رسانه‌ها امامی را که راهگشای جامعه است، مطرح کنند
تولیت حرم مطهر و موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) گفت: باید امامی را که راهگشای جامعه ما است به صورت فعال در فضای رسانه‌ای مطرح کنیم.
به گزارش ایرنا، یادگار حضرت امام(ره ) دیروز در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر این‌که امپراتوری خبری دوره‌های قبل، امروز به یمن تکنولوژی شکسته است، گفت: یک زمان می‌گفتند فضای جهانی همه رسانه‌های گروهی در اختیار صهیونیست‌ها است، اما امروز این امپراتوری شکسته و واقعیت این است که شکست آن مرهون تکنولوژی است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی تصریح کرد: دیگر آن‌گونه که بلندگوهایی تصور کنند می‌توانند با چند مجموعه مطلبی را القا کنند، از بین رفته و هیچ اعتمادی نمی‌توان به چنین مجموعه‌های نادرستی کرد. یادگار حضرت امام(ره) به تعبیری در مورد رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: یک تعبیری وجود دارد که یک نفر را برای همیشه و همه را برای دوره کوتاه می‌توان فریب داد، اما به همه برای همیشه نمی‌توان دروغ گفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در ادامه تصریح کرد: وجود مجموعه خبررسان که دیگر فقط گوش‌کننده نیست بلکه خبر را تحلیل می‌کند و آن را پخش می‌کند به نفع حقیقت است.
وی اضافه کرد: ما نیز چون معتقدیم اندیشه امام و انقلاب حقیقت است از چنین چیزی نمی‌ترسیم؛ همین هم نشان داد در دوره عمر خودمان در دل یک امپراتوری رسانه‌ای، اتفاقی بیفتد و آن نیز شکل گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی اظهار داشت: باید خبرگزاری و رسانه به این موضوع توجه کنند که نسبت به حوادث در زمان بعد از آن تصمیم‌گیری نکنید بلکه قبل از آن تصمیم بگیرید که حادثه را چگونه بسازید؛ فضای رسانه‌ای را در اختیار گرفته و تولید کنید.

واکنش استاندار فارس به برکناری فرماندار جهرم
استاندار فارس در واکنش به برکناری فرماندار جهرم گفت که این موضوع اهمیت زیادی ندارد. به گزارش ایسنا، احمدی در پاسخ به سوالی درباره علت برکناری فرماندار جهرم، گفت: موضوع برکناری مطرح نبوده بلکه حکم ایشان موقتی بوده است لذا فرد دیگری جایگزین ایشان شده است. فرماندار جهرم پیش از این به برخی از رسانه‌ها گفته بود که پیگیری موضوع حمله به علی مطهری در سفر به شیراز در برکناری‌اش بی‌تأثیر نبوده است.

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های ربیعی و آخوندی قانع شدند
شهروند| نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان قانع شدند. روز گذشته صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد حضور 2 وزیر کابینه یازدهم برای پاسخ به سوالات نمایندگان بود. نخست علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوال ملی حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی درباره حوادث شغلی کارگران و وضع ایمنی کار در معادن پشت تریبون قرار گرفت. پیش از آن سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گزارشی عنوان کرد: انفجار گاز در معدن زغال سنگ، در معدن پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران منجر به کشته و مجروح شدن شماری از آنان شده است. در این جلسه همچنین فیلمی از وضع غیراستاندارد کار در معادن برای نمایندگان پخش شد. علی ربیعی در پاسخ به سوال نمایندگان گفت: از ‌سال ۹۲ که ما دولت را تحویل گرفته‌ایم تا به امروز؛ هشت‌میلیون و پانصد‌هزار نفر را بیمه کرده‌ایم و در حوزه حمایت غذایی نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.
 او همچنین ادامه داد: زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم، دو‌هزار و پانصد کارگاه و پانصد و چهل معدن وجود داشت که ما باید آنها را با هشتصد بازرس بازرسی می‌کردیم و طبق ماده ۹۶ قانون این وظیفه نظارتی برعهده ماست. بنابراین اگر بخواهیم با همین تعداد بازرس به فرض ثابت بودن محیط‌های کارگاهی و معادن به بازرسی‌های خود ادامه دهیم؛ هر هشت‌سال یک بار می‌توانیم از یک کارگاه بازدید کنیم. این در صورتی است که اجازه استخدام به هیچ وجه وجود ندارد و ما در این مسیر طرح‌های خوبی را برنامه‌ریزی کردیم؛ در ادامه جلسه علنی روز گذشته و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران مجلس درخصوص بی‌توجهی و عدم پیشرفت طرح‌های مسکن مهر، عباس آخوندی، ضمن رد هر نوع ادعایی مبنی بر عدم توقف پیشرفت مسکن مهر در دولت یازدهم، گفت: این پروژه در دولت یازدهم تسریع در پیشرفت و تحویل واحدها داشته به گونه‌ای که42‌درصد تحویل واحدهای مسکن مهر در دوره یک‌سال و نیم مسئولیت ما بوده است. درنهایت نمایندگان ملت از پاسخ‌های وزرای راه و مسکن و همچنین کار و رفاه اجتماعی قانع شدند.

 


تعداد بازدید :  261