شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

پیش‌بینی سفیر فرانسه در آمریکا از زمان حصول توافق هسته‌ای
ایسنا| سفیر فرانسه در آمریکا گفت: توافق هسته‌ای با ایران احتمالا در دقایق پایانی اتفاق خواهد افتاد. ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن در پیامی در صفحه تويیتر خود حصول یک توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را ممکن دانست اما نوشت:  حدس من این است که اگر توافقی حاصل شود در دقایق پایانی یا حتی پس از آن خواهد بود. این سفیر فرانسوی همچنین در پیام خود نوشت که یک توافق هسته‌ای با چاشنی مناسبی از ملودرام اتفاق خواهد افتاد. وی تأکید کرد: خونسردی خود را حفظ کنید.

ابراز تاسف افخم از صدور احکام اعدام در مصر
ایسنا| سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور احکام اخیر اعدام در مصر ابراز تاسف و نگرانی کرد. مرضیه افخم با تأکید بر جایگاه کهن و تاریخی این کشور اظهار داشت: اعتقاد داریم برخی مشکلات و اختلافات بر اساس اهداف بلند انقلاب مردمی مصر و از طریق گفت‌وگوهای ملی و توافق سیاسی میان جریان‌های سیاسی و اجتماعی مسالمت‌جو قابل حل‌وفصل است. وی اضافه کرد:  صدور چنین احکامی که تشویق روش‌های مبتنی بر خشونت و حذف را در بر دارد وجهه و اعتبار کشور مصر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و امیدواریم از چنین راهکارهایی اجتناب شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: محدودیت‌های هسته‌ای زیاد دوام نمی‌آورد
ایسنا| سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: نگرانی طرف مذاکره‌کننده ایران مبنی بر استفاده نامشروع از انرژی هسته‌ای ساختگی است. بهروز کمالوندی در حاشیه چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‌ای در پژوهشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: «طبق توافقات ژنو، ایران برای اعتمادسازی بیشتر موظف به پذیرفتن محدودیت‌هایی در حوزه انرژی هسته‌ای شده است اما این محدودیت‌ها مانعی برای احقاق حقوق هسته‌ای ایران محسوب نمی‌شود. کمالوندی ابراز داشت:  نگرانی طرف مذاکره‌کننده ایران مبنی بر استفاده نامشروع از انرژی هسته‌ای ساختگی است، محدودیت‌ها مدت زیادی دوام نمی‌آورد و از نشاط هسته‌ای به‌ویژه در حوزه تحقیق و توسعه نمی‌کاهد.

دادگاه جیسون رضائیان 5 خرداد برگزار می‌شود
مسئول دفتر سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضع رسیدگی به پرونده خبرنگار بازداشت شده واشنگتن‌پست، گفت: «اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون آدم کاظم رضائیان در روز سه‌شنبه مورخ 5 خرداد 94 در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. در پی اعلام این خبر «مارتین بارون» سردبیر اجرایی روزنامه واشنگتن پست، در واکنش به این خبر، بیانیه‌ای صادر کرده و بار دیگر اتهامات علیه رضائیان را رد کرده است. وی در بخشی از این بیانیه نوشته است: «برای حمایت از جیسون و خانواده‌اش، واشنگتن‌پست در تلاش است تا ویزای ایران را که اجازه دهد یکی از دبیران ارشد در طول دادرسی در ایران حضور داشته باشد، دریافت کند.»


تعداد بازدید :  268