شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
وزیر دفاع در دیدار با رئیس‌جمهوری عراق:
ایران با هر طرحی درباره تجزیه عراق مخالف است

به گزارش ایسنا| سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر به عراق با فواد معصوم رئیس‌جمهوری عراق دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفت وگو کرد.
به گزارش ایسنا سردار دهقان در این دیدار با ابلاغ سلام دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت:  در جهان آشوبناک امروز برای پایداری و جلوگیری از غافل گیری باید علاوه‌بر افزایش قدرت ملی با ایجاد ائتلاف‌های قدرتمند منطقه‌ای بر چالش‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی غلبه کرد.
سردار دهقان پیوستگی‌های امنیتی و اشتراکات مذهبی، تاریخی و فرهنگی میان ایران و عراق را از مولفه‌های مهم در توسعه روابط ذکر کرد و افزود: امیدواریم با حمایت‌های موثر جنابعالی روز به روز شاهد افزایش این همکاری‌ها باشیم.
وزیر دفاع کشورمان با بیان این‌که آمریکا با ایجاد بحران‌های طراحی شده و با حمایت از گروه‌های تروریستی و از طریق برخی متحدین منطقه‌ای راهبرد ناامن‌سازی کشورهای مستقل را در پیش گرفته است، گفت: ما نسبت به مقاصد حقیقی آمریکا در شعار مبارزه با داعش تردید جدی داریم و تعلل اولیه آمریکا و کشورهای متحد آن در ارایه کمک به مردم عراق نشان می‌دهد آنان اهداف دیگری در ورای به اصطلاح مبارزه با داعش دارند. وی افزود: تلاش جمهوری اسلامی ایران این بوده است که با حمایت از دولت قانونی و ملت شریف عراق فارغ از انتصاب آنها به قوم و طايفه خاصی وحدت و یکپارچگی عراق را مورد توجه قرار دهد. سردار دهقان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه طرحی از سوی هر کشوری مبنی بر تجزیه عراق مخالف است و از هرگونه اقدامی برای جلوگیری از این طرح دریغ نخواهد کرد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات یمن نیز اظهار داشت:  متاسفانه اقدامات تجاوزکارانه‌ای که در دوره صدام براساس محاسبات غلط علیه کشورهای ایران و کویت صورت گرفت، امروز از سوی عربستان و برخی کشورهای منطقه درحال تکرار است.
وی افزود: محاسبات غلط، غرور بی‌جا و تعصبات خشک مذهبی، زمینه را برای ارتکاب جنایت جنگی آن هم براساس توهمات فرقه‌ای در یمن رقم زده و مردم مظلوم، زنان و کودکان بی‌پناه هر روز آماج بمب‌های خوشه‌ای و سلاح‌های ممنوعه قرار می‌گیرند. سردار دهقان با قدردانی از مواضع بسیار خوب و موثر عراق در قبال بحران یمن گفت: دو کشور در راستای صیانت از حقوق بشر و مسلمانان مظلوم و بی‌گناه یمن، مساعی و تلاش خود را برای توقف حملات نظامی علیه یمن و رفع محاصره این کشور به کار گیرند. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد: با درایت و تدبیر رهبران عراق، وحدت و انسجام ملی در این کشور بیش از پیش تقویت شده، شاهد افزایش اقتدار عراق و غلبه سریع بر چالش‌های امنیتی و اقتصادی این کشور باشیم.


تعداد بازدید :  166