شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

راه‌اندازی کانون ازدواج آسان راهی برای تبهکاری شد
1500 نفر طعمه کلاهبردار ميلياردي
مردی در زاهدان در قالب راه‌اندازي دو کانون ازدواج آسان، 80ميليارد ريال اخاذي کرد.
اين فرد از متقاضيان با وعده پرداخت وام ازدواج، تحويل خودرو و اعزام به عتبات عاليات اين مبلغ را دريافت کرده اما به تعهدات خود عمل نکرده بود.
در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با تأسیس موسسه تحت عنوان کانون ازدواج آسان با ثبت‌نام از شهروندان برای پرداخت وام ازدواج و تحویل خودرو و اعزام به عتبات عالیات از آنان پول دریافت کرده ولی به تعهدات خود عمل نکرده است، کارآگاهان پلیس آگاهی استان بررسی موضوع را به‌طور ویژه آغاز کردند.
کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس از پایش اطلاعاتی و بررسی‌های میدانی دریافتند که موسسه کانون ازدواج آسان فاقد هرگونه مجوز قانونی برای تأسیس و ارایه خدمات شهروندان بوده است و با هماهنگی مراجع قضایی، تلاش‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری مسئول این موسسه آغاز شد.
کارآگاهان پلیس با اقدامات گسترده تخصصی و شبانه‌روزی متهم اصلی پرونده را در شهر زاهدان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به تأسیس غیرقانونی موسسه کانون ازدواج آسان و کلاهبرداری 80‌میلیارد ریالی از شهروندان اعتراف کرد. با تشکیل این پرونده تعداد
 1500 نفر از شهروندانی که با ثبت‌نام در این موسسه از آنها کلاهبرداری شده بود،
شناسایی شدند.
 
کلاهبرداری از 2هزار متقاضی ازدواج در سایت همسریابی
گرداننده یك سایت غیرقانونی همسر‌یابی که از دو‌هزار متقاضی ازدواج کلاهبرداری کرده بود در رصد پلیس قرار گرفت. متهم با این ترفند كاربران را به صفحات درگاه جعلی بانك راهنمایی و اطلاعات حساب ۲۰۰۰ متقاضی ازدواج را به سرقت برده بود.
وقتی تیم تحقیق در رصدهای پلیسی با کلاهبرداری‌های این گرداننده سایت مواجه شد دستگیری وی را در دستور کار خود قرار داد. متهم که صدها‌میلیون به جیب زده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد. این درحالی است که پرونده برای شناسایی مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی در دست بررسی و پیگیری نهایی قرار دارد. رئیس مركز مبارزه با جرایم ملی و
 سازمان یافته پلیس سایبری با اعلام این خبر به مهر گفت: «مجرمان در پوشش راه‌اندازی سایت‌های مشابه اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می‌کنند‌؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود از مراجعه به سایت‌های غیرمعتبر و نیز پرداخت پول و تبادل مالی خودداری کنند. وی از کاربران خواست در هنگام پرداخت‌های الکترونیکی، آدرس‌های اینترنتی درگاه‌های بانکی را کنترل کنند و به نام «وب سایت» باز شده به‌عنوان درگاه بانك موردنظر و همچنین به آدرس HTTPS: // در ابتدای نام سایت دقت كافی داشته باشند. هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشكوك، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش «تماس با ما»  گزارش کنند تا ماموران بتوانند بلافاصله با كلاهبرداران و ناامن كنندگان فضای مجازی برخوردهای لازم را داشته باشند.»

 


تعداد بازدید :  247