شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
2پرونده بحران‌زده کشور دوباره جنجال‌ساز شد
طلبکار عصبانی، موسسه میزان را به آتش کشید

شهروند| سپرده‌گذار شاکی، شعبه مرکزی موسسه مالی و اعتباری میزان را به آتش کشید. این چندمین بار در ‌سال جاری است که طلبکاران موسسه میزان برای باز پس‌گیری سپرده‌شان دست به تهدید و اعمال خودسرانه در شعبات این موسسه می‌زنند. پیش از این نیز در اقدامی مشابه یکی از طلبکاران موسسه میزان با ریختن 2 گالن بنزین روی زمین این موسسه در شعبه دانشجو مشهد کارمندان را تهدید به آتش زدن ساختمان کرده بود.
بحران به بحران تاخت. موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیتش با بیش از 80 شعبه عمدتا در استان‌های خراسان‌رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه‌سال گذشته با بحران مالی مواجه بوده، بحرانی که گفته می‌شود علت آن سرمایه‌گذاری این موسسه در شرکت بحران‌زده پدیده شاندیز است.
تبعات این بحران بسیاری از سرمایه‌گذاران را در شرایطی سخت قرار داد و بسیاری از سپرده‌گذاران مستاصل در این مدت دست به اقدامات عجیبی زدند. خودکشی و تهدید به آتش زدن ساختمان‌های موسسه، حاشیه‌های نا امن این ماجرا بود. روز سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه بانک مرکزی، انحلال موسسه میزان را به استان‌ها ابلاغ کرد با این حال با ورود قوه قضائیه و بررسی این پرونده تحت نظارت دادستان، حاشیه تهدید‌های طلبکاران این موسسه به‌خصوص در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد به‌طوری که صبح دیروز یکی از سپرده‌گذاران موسسه میزان با حضور در یکی از شعبه‌های این موسسه در نیشابور با ریختن مواد قابل اشتعال باعث آتش‌سوزی این موسسه شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، صبح روز سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه یکی از طلبکاران این موسسه مالی و اعتباری به ساختمان مرکزی این موسسه رفت. او خواستار باز پس‌گیری سپرده خود در این موسسه مالی بود و وقتی موفق به دریافت سپرده خود از این موسسه نشد دست به اقدامی عجیب زد. مرد طلبکار با خالی کردن بنزین روی کف شعبه، اقدام به آتش زدن موسسه کرد. همین حادثه آتشین کافی بود تا کارمندان موسسه برای خاموش کردن آتش وارد عمل شوند. نیروهای انتظامی و پلیس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و طلبکار عصبانی بازداشت شد. سیدحسن حسینی، فرمانده انتظامی نیشابور در حاشیه این حادثه گفت: «سپرده‌گذار آتش افروز درحال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و یک تیم درحال بررسی حادثه است و در صورت نهایی شدن گزارش به اطلاع همشهریان می‌رسد.» گفتنی است؛ درحال حاضر این شعبه موسسه مالی و اعتباری میزان تعطیل است.


تعداد بازدید :  217