شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازار جهانی

طراحی سیستم عامل جدید موبایل
دولت روسیه رسما اعلام کرده که سیستم عامل تازه‌ای را برای استفاده روی گوشی‌های همراه توسعه خواهد داد تا از شر جاسوسی‌های دیگر دولت‌های جهان در امان باشد. نیکولای نیکیفوروف وزیر ارتباطات روسیه ضمن اعلام این خبر افزوده است که این سیستم عامل با همکاری شرکت Jolla طراحی خواهد شد که قبلا سیستم عامل مبتنی بر لینوکس را توسعه داده بود. خبرهای تازه‌تر در این زمینه نشان می‌دهد که این سیستم عامل با همکاری روسیه، چین و فنلاند طراحی می‌شود و به گفته مقامات روسی انتظار می‌رود برزیل، هند و آفریقای‌جنوبی هم در طرح مذکور مشارکت داشته باشند.

فروش اطلاعات خصوصی 67‌میلیون مشترک شرکت آمریکایی
فروشگاه زنجیره‌ای آمریکایی ورشکسته RadioShack، قصد دارد اطلاعات خصوصی 67‌میلیون مشتری سابق خود و ازجمله اسامی و آدرس‌های آنها را بفروشد. RadioShack در طول عمر حدودا 90ساله خود اطلاعات فراوانی را از مشتریان خود جمع‌آوری کرده که شماره‌های تأمین‌اجتماعی، ایمیل، آدرس منازل، شماره تلفن ثابت و برخی اطلاعات خاص دولتی ازجمله آنهاست.این شرکت مدعی شده در صورت فروش اطلاعات خصوصی مردم نهایت تلاش خود را برای حفظ امنیت آنها به‌کار خواهد برد.

مهاجرت گروهی از ویندوز 8 به 10
بررسی‌های موسسه Net Applications نشان می‌دهد بیش از سه‌چهارم رایانه‌های مجهز به ویندوزهای 8 یا 8.1 در 18 ماه اخیر به ویندوز 10 مهاجرت کرده‌اند. در صورت مهاجرت رایانه‌های مجهز به ویندوز 7 به این ویندوز این رقم از نیم‌میلیارد خواهد گذشت. البته کارشناسان معتقدند بعید است اکثر صاحبان مشاغل و موسسات دولتی تا قبل از ‌سال 2017 یا بعد از آن به استفاده از ویندوز 10 روی آورند. بررسی امکانات و ویژگی‌های ویندوز 10 نشان می‌دهد که این سیستم عامل با توجه به جامعیت و بهره‌مندی از امکانات متناسب با پلتفرم‌های مختلف سیار و ثابت می‌تواند موفقیت ویندوزهایی همچون XP و 7 را تکرار کند.


تعداد بازدید :  213