شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
دیالوگ روز

جواد طوسی - منتقد: باید موانع برخورد بی‌واسطه را برداشت و حس اعتماد به شبکه‌های داخلی را بیشتر کرد. این‌گونه مخاطب ایرانی به شکلی منطقی و با نگاه فرهنگی از دیدن آثار برخی شبکه‌های ماهواره‌ای برحذر می‌ماند؛ آثاری که نسبتی با فرهنگ و مناسبات ایرانی ندارد و با عرف اقلیم ما نیز در تضاد است ازجمله شبکه‌هایی که سریال‌های ترکیه‌ای نشان می‌دهند و مخاطب بسیاری دارند. باید تولید مجموعه‌های نمایشی در دستورکار قرار بگیرد که با رئالیسم فعلی جامعه ما و مناسبات پیچیده آن همخوانی داشته باشد و تماشاچی تصویر خودش را در آنها ببیند. اما اکنون سیاست‌گذاران صورت مسأله را پاک کرده‌اند و درگیر دستمایه‌های کلیشه‌ای شده‌اند. متاسفانه آنها با همین دید خودشان طنز و کمدی و مسائل اجتماعی را تعریف می‌کنند و برای مخاطبان نسخه می‌پیچند.
فرهاد اصلانی - بازیگر: درباره «قصه‌ها» هیچ ادعایی ندارم، اما این ادعا را دارم که «قصه‌ها» فیلم راستگویی است و با احتیاط می‌گویم فیلمی است که ​حتما ​باید آن را دید.
پروفسور جان استیفنز - استاد ممتاز دانشگاه مک‌ کوئری سیدنی: مدرسه و معلمان دارای مهم‌ترین نقش در گرایش کودکان به مطالعه هستند. خواندن کتاب یکی از محوری‌ترین فعالیت‌ها در مدارس استرالیا به حساب می‌آید. کتابخانه‌های مدارس این کشور بسیار فعال هستند و با حضور دایمی خود در میان بچه‌ها آنان را به مطالعه عادت می‌دهند. یکی از وظایف معلمان در استرالیا، ایجاد و تقویت ارتباط بین کتاب و مخاطب است. مدارس با پیگیری روشی کودک‌محور، زمانی را در برنامه روزانه، به‌عنوان ساعت مطالعه در نظر می‌گیرند. در طول این زمان، هر یک از کودکان می‌توانند به انتخاب آزادانه کتاب‌های موردعلاقه خود از میان جعبه‌های حاوی کتاب که به کلاس‌ها منتقل شده، اقدام کنند. بچه‌ها آزادند هرچه را که به آن علاقه دارند، بخوانند و آزادانه به سایر کلاس‌ها سر بزنند. در این روند به هریک از کودکان به‌عنوان فردی متفاوت و مستقل نگاه می‌شود و بدین‌ترتیب کودک می‌تواند هویت فردی و علایق شخصی‌اش را در انتخاب مجموعه مطالعه پیدا کند.

 


تعداد بازدید :  235