شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
دوازدهمین جشن بازیگر برگزار شد
شب تقدیر از پرویز شاهین‌خو، پیشکسوت 102ساله تئاتر

دوازدهمین «جشن بازیگر» اتفاقات ویژه‌ای با خودش به همراه داشت، از تقدیر از بازیگر 102ساله تا اعلام بازیگر برگزیده شب بازیگر به دست خودش و عکس یادگاری گرفتن نامزدهایی که موفق به دریافت جایزه نشده بودند. به گزارش مهر، مراسم دوازدهمین «جشن بازیگر» شب ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد. مراسمی که بدون مجری و با حضور یک پانتومیم‌کار که جوایز و میکروفن را در اختیار هنرمندان می‌گذاشت، برگزار شد.
مراسم بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت تئاتر در دوازدهمین جشن بازیگر به شیوه متفاوتی اجرا شد، برای معرفی هر یک از هنرمندان یک تابلو از بالای سن به پایین می‌آمد. اولین بزرگداشت متعلق به پری امیرحمزه، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بود. امیرحمزه روی صحنه آمد و گفت: «با دعوت من روی صحنه، دوباره فضای روی صحنه بودن و تجربه بازیگری را برایم زنده کردند.» او در ادامه بیان داشت: «من تئاتر را با عشق و بدون پول آغاز کردم و تا امروز گرسنگی‌های بسیاری کشیده‌ام، اما برایم عشق مهم است و در زندگی هم به دنبال مادیات نبودم.
از چیزی گلایه ندارم و از زندگی‌ام راضی‌ام، چون خدای خودم را دارم.»بعد از صحبت‌های امیرحمزه، فریده سپاه‌منصور روی صحنه آمد و مدالیوم ویژه «جشن بازیگر» را به این هنرمند اهدا کرد.بعد از این برنامه، بخش‌هایی از نمایش «سقراط» که متعلق به صحنه «مده‌آ» بود، به نمایش درآمد.
پس از آن نوبت به مراسم گرامیداشت بهمن صادق‌پور پیشکسوت تئاتر کاشان رسید؛ هنرمندی که می‌گوید بعد از 42‌سال کار در تئاتر هنوز هم سختی‌ها و غم‌هایش را دوست دارد؛ «غم و سنگینی تئاتر موها را سفید می‌کند اما باعث می‌شود که دلت جوان بماند و من هنوز دلم جوان است. امیدوارم مسئولان فکری به حال خانه تئاتر کاشان هم کنند.» مدالیوم بهمن صادق‌پور توسط جعفر والی به وی اهدا شد.
پرویز شاهین‌خو، هنرمند پیشکسوت تئاتر، دیگر بازیگری بود که شب ‌دوشنبه مورد تقدیر قرارگرفت. شاهین‌‌خو که ۱۰۲‌سال سن دارد، با شادابی و نشاط روی صحنه حاضر شد و گفت: «خوشحالم که زنده هستم و بعد از ۱۰۳-۱۰۲‌سال هنوز به یاری آن نیرویی که کون و مکان را به گردش درمی‌آورد، زنده‌ام تا چنین روزی را ببینم. من از ۱۲سالگی وارد تئاتر شدم و از همان اول از تئاتر کشیده خوردم و البته هنوز هم دارم می‌خورم. اما دست از تئاتر برنداشته‌ام.» مدالیوم پرویز شاهین‌خو توسط جمشید مشایخی و خسرو حکیم رابط به او اهدا شد.


تعداد بازدید :  254