شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

حضور داوطلبانه‌هزار پزشك در طرح خیریه       نورآوران سلامت
وزير بهداشت، درمان‌وآموزش پزشکي گفت: طرح خيريه نورآوران سلامت با هدف خدمت به محرومان و با حضور سالانه‌ هزار پزشک اجرا مي‌شود. سیدحسن قاضی‎زاده‌هاشمی عصر جمعه در مراوه‌تپه با بيان اينكه طرح خيريه نورآوران سلامت با هدف خدمت به محرومان اجرا مي‌شود، گفت: يکهزار پزشک در اين طرح فعاليت مي‌کنند.  
وي در ادامه با بيان اينكه بهتر است در كنار كار حرفه‌اي برای محرومان هم در مناطق مختلف کارهایی انجام شود، خاطرنشان كرد: سالانه حدود ‌هزار پزشك در اجراي طرح خیریه نورآوران سلامت به صورت داوطلبانه فعاليت مي‌کنند كه بايد در کنار کار حرفه‌اي، براي محرومان هم در مناطق مختلف کارهايي انجام ‌دهند. دکتر ‌هاشمی با بيان اينكه خیرین زیادی در این حوزه حضور دارند، تصريح كرد: خيرين اين حوزه بايد معرفي شوند همچنين در اين زمينه دولت تسهیلاتی قایل شده كه با همکاری بانک‎ها و کمک خیرین و مشارکت‎های مردمی انجام چنین کارهایی را گسترش دهیم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ادامه با اشاره به تلاش وزارت بهداشت در كاهش موانع و مشكلات اين طرح گفت: با همدلی جامعه پزشکی این کار در سال‌های آینده می‌تواند گستره بیشتری داشته باشد.
وزیر بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی با بيان اينكه سازمان هلال‌احمر در جهت تأمین آمبولانس هوایی و پوشش هوایی اقداماتی انجام دهد، گفت: با‌توجه‌به توزیع و پراکنش جمعیتی در گلستان فعالیت امداد هوایی برای این استان ضرورت دارد.

ايجاد مركز جامع خدمات سرطان در گلستان
وزیر بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی از ايجاد مراکز جامع خدمات سرطان در سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از این استان‌ها، گلستان است که در اولویت قرار دارد. وي موضوع سلامت در جامعه را حايز اهمیت دانست و خاطرنشان كرد: امیدوارم با تلاش همکاران، شاهد ارتقای سطح سلامت در جامعه باشیم و سعی کنیم مشکلات را در حوزه بهداشت و درمان کاهش دهیم. گفتني است، طرح خیریه نورآوران سلامت در راستای ارایه خدمات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی در مناطق محروم با حضور وزیر بهداشت، درمان‌وآموزش پزشکی در شهرستان محروم مراوه‎تپه در شرق استان گلستان اجرایی شده است. دكتر ‌هاشمي که جهت انجام عمل رایگان چشم‌پزشکی و درمان بیماران بی‌بضاعت به مراوه‎تپه در شرقی‎ترین نقطه استان گلستان سفر کرده است با استقبال آیت‎الله نورمفیدی، نماینده ولی‎فقیه در استان، صادقلو استاندار و سایر مسئولان استانی، محلی و دانشگاهی وارد این شهرستان محروم شد. استان مرزی گلستان واقع‌در شمال ایران یک‌میلیون و 850‌هزار نفر جمعیت دارد.

کمک502 میلیاردی مردم یزد به نیازمندان
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) یزد گفت:   مردم نیکوکار این استان پارسال 502‌میلیارد و 500‌میلیون ریال به این نهاد در استان کمک کردند.  سیدجلال حسینی اظهار کرد: این میزان کمک در مقایسه با‌ سال 92، 52‌درصد رشد داشته است. وی گفت: کمک‌های مردمی در قالب صندوق صدقات، زکات، طرح احسان حسنی، طرح اکرام و ایتام، جشن‌های‌ نیکوکاری، عاطفه‌ها و مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است. حسینی با اشاره به این‌که مردم به‌طور متوسط ماهانه بیش از 42‌میلیارد ریال به این نهاد اهدا کردند، ادامه داد: 35‌میلیارد از این مبلغ برای حمایت از یک‌هزار و 800 نفر از ایتام هزینه شده است. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد اضافه کرد: هم‌اکنون 40‌هزار نفر از جمعیت استان در قالب 25هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند. استان یزد یک‌میلیون و 70‌هزار نفر جمعیت دارد.

مردم خير گوگان و ممقان بيش از 2ميليارد ريال به نيازمندان كمك كردند
احمد سليمي می‌گوید: اين کمک‌ها به‌صورت نقدي و غيرنقدي بوده که توسط مرکز نيکوکاري اين شهرستان جمع‌آوري شده است.
وي تصريح کرد: يکي از اهداف شبکه نيکوکاري، پيشگيري از فقر با کمک معتمدين هر محله است. مدير کميته امداد شهرستان آذرشهر در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: مراکز نيکوکاري به‌عنوان واحدي مردمي و خودگردان، داراي تركيب هيات عامل بوده و اعضاي آن به‌صورت افتخاري در سطح محلات و روستاها و با محوريت مسجد محله فعاليت خود را آغاز کرده‌اند.  سليمي اظهار داشت: جامعه هدف شبکه نيکوکاري، نيازمندان و نيکوکاران هستند و شعار آن مردم براي مردم است.


تعداد بازدید :  230