شماره ۵۶۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  کاهش ارزش یورو با اظهارات بانک مرکزی اروپا| دیروز پس از انتشار اظهارات بنوا کوئر، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا درباره بورس این منطقه، ارزش یورو در برابر ارزهای مهم به‌شدت کاسته شد. او گفت: فروش سهام دولتی آرمان و کشورهای دیگر به کمتر از سطح معمول را دلیلی برای نگرانی نمی‌دانم. پس از این اظهارات ارزش یورو به 1.1169 دلار رسید. (فاکس نیوز)

 نفت بشکه‌ای 65 دلار| قیمت نفت در بازارهای جهانی با 70 سنت کاهش 65.57 دلار در هر بشکه فروخته شد. با توجه به این‌که رشد کند اقتصادی و عرضه بالا به معنای این است که بازارها همچنان با مازاد عرضه روبه‌رو خواهند ماند، قیمت نفت در معاملات دیروز کاهش یافت. این درحالی است که بانک گلدمن ساکس اعلام کرده، قیمت نفت برنت پس از افزایش‌های اخیر در مسیر اصلاح قیمتی قرار دارد. (رویترز)

 کاهش بودجه توسعه میدان نفتی عراق| پس از هشدار دولت عراق در مورد دشوار شدن پرداخت پول شرکت‌های نفتی، شرکت بی‌پی امسال بودجه توسعه‌ای خود در میدان نفتی عظیم رمیله عراق را یک‌میلیارد دلار کاهش داد. یک منبع آگاه روز دوشنبه گفت، این شرکت انگلیسی با بغداد توافق کرده که هزینه‌های خود در بزرگترین میدان نفتی عراق را در‌ سال 2015 از 3.5‌میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده به 2.5‌میلیارد دلار کاهش دهد. شرکت‌های بین‌المللی حاضر در میادین نفتی جنوب عراق براساس قراردادهای خدماتی فعالیت می‌کنند که به موجب آن بابت مقدار نفتی که تولید می‌کنند، یک دستمزد مشخص دلاری دریافت می‌نمایند. (رویترز)

 افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در دنیا| مجموع سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در دنیا در‌ سال ۲۰۱۴ میلادی به یک تریلیون و ۳۴۱‌میلیارد دلار رسید که در مقایسه با‌ سال قبل از آن، از رشد 6.2‌درصدی برخوردار بود.کشورهای درحال توسعه آسیایی بیشترین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در‌ سال گذشته میلادی را به خود اختصاص دادند و گوی سبقت را از آمریکا که به‌عنوان بزرگترین کشور سرمایه‌گذار است، ربودند. این گروه ۴۴۰‌میلیارد دلار در خارج از مرزهای خود سرمایه‌گذاری کردند. (رویترز)

 


تعداد بازدید :  223