شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
آژیر

قتل در درگیری دسته‌جمعی
با تلاش ماموران آگاهی قاتل فراری دستگیر شد. ماجرای این پرونده از زمانی آغاز شد که مأموران پلیس آگاهی قزوین پس از اطلاع از وقوع قتل مردی در یکی از تالار‌های پذیرایی استان سریعا جهت بررسی موضوع به محل جنایت اعزام شدند.
ماموران در بررسی‌های اولیه خود دریافتند که این قتل در اثر درگیری دسته‌جمعی رخ داده است و مقتول که نادر نام دارد، با ضربات چاقو توسط فردی ناشناس به قتل رسیده است.
با پیگیری‌های ماموران هویت قاتل مشخص شد و در گام بعدی تحقیقات ماموران مخفیگاه متهم فراری را در زنجان شناسایی کردند که پس از کسب دستور قضایی اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ابهر اعزام شدند.
متهم که در خانه مادربزرگش مخفی شده بود در یک اقدام ضربتی و پس از 4 روز کار فشرده پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی استان قزوین منتقل شد.
سرهنگ علی‌حسین حسينی‌نژاد رئیس پلیس آگاهی استان قزوین با اشاره به بازجویی قاتل پس از دستگیری به باشگاه خبرنگاران گفت: مجرم در ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شد و پس از مواجهه با دلایل پلیس به ارتکاب قتل با یک قبضه چاقو اعتراف کرد. حسینی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: قاتل به همراه همدست خود با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

سارق حرفه‌ای داخل خودرو به دام افتاد
فرمانده انتظامی ارومیه از دستگیری سارق حرفه‌ای داخل خودرو با ۱۶ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ ولیزاده درباره این پرونده می‌گوید: در پی سرقت‌های متعدد وسایل داخل خودرو در سطح شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت. به دنبال بررسی و تحقیقات پلیس متهم شناسایی و پس از دستگیری به مقر پلیس هدایت شد که در بازجویی‌های فنی پلیس به 16 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان ارومیه اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی ارومیه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

اهدای خون با زور
تبهکاران چینی که دانش‌آموزان ۱۰ تا ۱۶ساله را مجبور به اهدای خون می‌کردند دستگیر  شدند. پلیس چین از دستگیری هفت نفر خبر داد که دانش‌آموزان را مجبور می‌کردند خون خود را اهدا کنند.
طبق اعلام پلیس این کشور، دست‌کم هشت کودک ۱۰ تا ۱۶ساله مجبور شده بودند به یک شرکت در استان «گاسنو» خون اهدا کنند.  گزارش‌ها حاکی از آن است که این کودکان مورد ضرب و شتم یک گروه تبهکار قرار گرفتند تا به این کار رضایت دهند.
در میان افرادی که دستگیر شده‌اند یکی از کارکنان مرکز اهدای خون بوده و در بازجویی‌های خود اعتراف کرده که برای پیدا‌كردن تعداد اهداکننده بیشتر خون تحت فشار بوده است.  این کودکان مجبور بودند مدت هفت ماه و ماهی یک بار خون خود را اهدا کنند. همچنین میزان خون اهدایی آنان سه‌برابر میزان معمول بوده است.
به نقل از خبرگزاری شینهوا، اقدام غیرقانونی این گروه خلافکار زمانی آشکار شد که یکی از کودکان موضوع را با والدین خود مطرح کرد.

حمله مرگبار به یک فروشگاه در چین
در حمله یک مرد مسلح به مردم حاضر در یک فروشگاه در چین، 2 تن کشته و 14 نفر زخمی شدند.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، این مرد ظهر دیروز وارد یک فروشگاه بزرگ در یکی از مناطق مرکزی یانجی شده و با چاقو به مردم حاضر در محل حمله کرده است.  طی این حمله 16 نفر آسیب دیدند که 2 نفر آنها در دم جان باختند و بقیه نیز به بیمارستان منتقل شدند.
پلیس تاکنون موفق به بازداشت این فرد مسلح نشده و تنها توانسته است او را شناسایی کند. حال چند تن از افراد آسیب‌دیده در این حمله بسیار وخیم گزارش شده است.


تعداد بازدید :  107