شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 زمین‌های بنیاد علوی به مردم بازمی‌گردد| محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: زمین‌های بنیاد علوی به مردم
باز خواهد گشت و در این راستا تلاش‌های جدی صورت گرفته است. وی ادامه داد: برخی زمین‌ها به صورت مجانی به مالکین اهداء می‌شود و بقیه براساس‌درصدی اندک از نرخ روز و با ارایه مدارک و مستندات، سنددار می‌شود و به مالکین
 داده خواهد شد.

کاهش نرخ سود به نفع موسسات مالی غیرمجاز| المانیتور با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی در ایران نوشت: با کاهش نرخ بهره، بانک مرکزی بخشی از نقدینگی موجود در بازار را به سمت موسسات مالی غیرمجاز هدایت می‌کند و موجب تقویت بیشتر آنها می‌شود.

خودروسازان مجبور نیستند سرخابی‌ها را بخرند| سیدجعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا اصراری از سوی وزارت اقتصاد و صنعت و سازمان خصوصی‌سازی برای خرید سرخابی‌ها به خودروسازان وجود دارد یا خیر؟ گفت: هیچ اصراری نیست که خودروسازان سهام این باشگاه‌ها را بخرند و این‌که دولت، خودروسازان را مکلف به خرید سهام سرخابی‌ها کند، چنین چیزی اصلاً صحت ندارد.

آمریکاهراسی بانک‌های غربی مانع همکاری با ایران| رویترز در گزارشی به نقل از مدیران و مشاوران بانکی نوشت: نگرانی بانک‌های بزرگ از جریمه‌های آمریکا باعث عدم تمایل آنها برای ازسرگیری روابط با ایران حتی در صورت برداشته شدن تحریم‌ها می‌شود و به تلاش ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و احیای اقتصادی لطمه می‌زند.

میزان جریمه توقف خودرو در تعمیرگاه| جریمه هر روز توقف (بیش از موعد) خودروهای سواری در تعمیرگاه‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو، معادل پانزده 10 هزارم قیمت خودرو تعیین شده است. براساس آیین‌نامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو موظفند در صورتی‌که خودروی سواری تحت گارانتی (به غیر از خودروهای تصادفی) به دلیل کمبود قطعه و ناتوانی در تعمیر، به مدت بیش از 48ساعت در تعمیرگاه‌های رسمی متوقف شود، جریمه خواب خودرو را به صورت روزشمار به مالک آن پرداخت کنند.


تعداد بازدید :  281