شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
محبوبیت مایکل داگلاس براي مبارزه با سلاح هسته‌ای

مایکل داگلاس بازیگر‌ هالیوود مدت زیادی است برای خلع‌سلاح هسته‌ای در جهان مبارزه می‌کند، داگلاس به تازگی در این مورد گفته است: بعضی مواقع به‌نظر می‌رسد جنبش‌های خوب مانند مد‌سال می‌آیند و می‌روند و اگر یک سلبریتی باشید، طبیعتا از شما هم تقاضا می‌کنند تا پول و وقتتان را صرف آنها کنید اما چیزی که من متوجه شده‌ام این است که بهترین استفاده از شهرت پایبند ماندن به این جنبش‌ها در طولانی‌مدت است.  
داگلاس که به تازگی از بیماری سرطان مهلک نجات یافته، افزود:  بیش از 30‌سال من در جنبش خلاص کردن دنیای‌مان از سلاح‌های هسته‌ای بودم و از آن موقع تا به‌حال علیه سلاح‌های هسته‌ای صحبت کردم. اخیرا به‌عنوان عضو هیأت انجمن خطرهای هسته‌ای سم نان سناتور سابق و تد ترنر و از طریق سازمان ملل هم به‌عنوان پیغام‌آور صلح به فعالیت پرداختم.  او که برای بازی در فیلم «پشت شمعدان‌ها» ساخته استیون سودربرگ بسیار تحسین شد، می‌گوید:  پایان جنگ سرد باعث شد تا مسأله خلع‌سلاح هسته‌ای در لیست اهداف بسیاری از رهبران پایین‌تر برود.  این موضوعی بسیار پیچیده است که فکر می‌کنم یکی از دلایلی است که جلو چشمان بسیاری از مردم قرار ندارد؛ چون بی‌رحمانه فریاد نمی‌زند، مانند یک کودک قحطی‌زده نیست.  با این حال ما به کار خودمان ادامه دادیم و من هم از موقعیت و شهرتم برای جلب توجه بیشتر استفاده کرده‌ام. شهرت می‌تواند دسترسی به رهبران جهانی ایجاد کند.
مایکل داگلاس گفته است:  در حالی ‌که روابط بین ایالات متحده و روسیه هر روز سردتر می‌شوند، مانده‌ام آیا زنده می‌مانم تا روزی را ببینم که سلاح‌های هسته‌ای نابود می‌شوند یا خیر.  فکر می‌کنم که دیگر چه چیزی لازم است تا توجه بیشتری به این موضوع جلب شود.  پدر من 97سالش است و هنوز هم به اهدافش پایبند است، بنابراین من هم امیدم را از دست نخواهم داد.


تعداد بازدید :  81