شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری شنبه‌شب در حالی آخرین اجرای خود را روی صحنه برد که جواد ظریف، وزیر امورخارجه و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان این کنسرت بودند.

فیلم‌های یک‌ دقیقه‌ای «ساعت» ساخته تیمور قادری و «یک - هیچ» اثری از سامان حسین‌پور هر دو از محصولات حوزه هنری کردستان به هشتمین جشنواره فیلم‌های یک‌دقیقه‌ای شهری تورنتو راه یافته‌اند.

جشنواره فیلم استکهلم یاد لورن باکال بازیگر تازه درگذشته ‌هالیوود را گرامی می‌دارد.

در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس، مراسم ویژه بزرگداشت سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی برگزار و از آنها تجلیل می‌شود. مراسم افتتاحیه این جشنواره در شهر آمل برگزار می‌شود.

گروه اجرایی نمایش «ننه دلاور و فرزندان او» در یک اجرای ویژه از تلاش‌های 40ساله فاطمه نقوی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تجلیل کرد.

یزدان عشیری به سمت مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم شهر منصوب شد.

پری ملکی از برگزاری کنسرت جدیدش با عنوان «زمان که می‌گذرد» خبر داد. این کنسرت 7 و 8 شهریورماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

بازیگران سریال «اطاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری که قرار است در ۹۰ قسمت تولید شود مشخص شدند. سیامک انصاری، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا، الیکا عبدالرزاقی، مهران غفوریان، ‌هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، جواد رضویان و مهران مدیری از بازیگران این مجموعه هستند.

اسدالله امرایی گفت: رمان «کوری» نوشته ژوزه ساراماگو بعد از مدت‌ها غیرقابل چاپ بودن مجوز نشر گرفت و منتشر شده است.

جشنواره فیلم لوکارنو با معرفی فیلم «از آنچه گذشته است» به کارگردانی «لاو دیاز» از فیلیپین به‌عنوان برنده یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم پایان یافت.

نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش در سریال «ستایش» که به تازگی پخش فصل دوم آن به پایان رسیده به سریال تلویزیونی «معمای شاه» پیوست.

نرگس آبیار از نگارش فیلمنامه‌ای براساس یکی از رمان‌هایی که نوشته ولی هنوز به چاپ نرسیده  با داستانی متفاوت از «شیار 143» و با پس‌زمینه‌های دفاع مقدس خبر داد.

علی‌اکبر علیزاد، نویسنده و کارگردان تئاتر ایران از اجرای نمایش «تارتوف» نوشته مولیر در نیمه اول ‌سال 94 خبر داد و عنوان کرد: دو کتاب به نام‌های «سوءقصدهایی به زندگی آن زن» و «تنفس در هوای تازه» با ترجمه و گردآوری وی به‌زودی وارد بازار کتاب خواهد شد.

قطب‌الدین صادقی قصد دارد برای اولین‌بار در کارنامه کاری خود در عرصه تئاتر در مقام بازیگر و در نقش «دانتون» روی صحنه برود.

در نخستین جلسه باشگاه فیلم شهر در‌ سال‌جاری «کلاژی از کاربردهای معماری در سینمای جهان» ساخته آرش خوشخو در پردیس ملت نمایش، نقد و بررسی می‌شود.

در بخش جنبی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، سینما حقیقت به بهترین مستندهای شهری تهران جوایزی اهدا خواهد شد.

«تابور» فیلم تحسین شده سینمای ایران در عرصه‌های بین‌المللی؛ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

سه هنرمند عکاس و طرح پوستر از سوی حمید جبلی به‌عنوان هیأت انتخاب بخش عکس و پوستر جشنواره نمایش عروسکی معرفی شدند.


تعداد بازدید :  123