شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
خانه به خانه

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان خبر داد:افتتاح 62 پروژه گازرسانی در هفته دولت
|ملیحه ملامحمدزمانی|   خبرنگار شهروند|
 مدیرعامل شرکت گاز گلستان، از افتتاح 62 پروژه گازرسانی در استان در هفته دولت خبر داد.  
مهندس صفرعلی جمال لیوانی، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند»، افزود:  اعتبار این پروژه‎ها 64هزار و 426‌میلیون ریال برآورد شده است.   وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال همچنین در
 16 روستای استان با جمعیت یک‎هزار و 445 خانوار پروژه‎های قابل افتتاح خواهیم داشت که برآورد ریالی آنها 49‌هزار و 610‌میلیون ریال است.  جمال لیوانی، همچنین از گازرسانی به CNG همیاری گالیکش خبر داد و گفت: افتتاح و بهره‎برداری این طرح نیز 3‌هزار‌میلیون ریال هزینه در برداشته است.  
مدیرعامل شرکت گاز گلستان در ادامه با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در واحدهای صنعتی استان نیز گفت: گازرسانی 46 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 8‌هزار و 646‌میلیون ریال در هفته دولت امسال بهره‎برداری می‎شود.  وی همچنین، از گازرسانی فاز دوم مسکن‎مهر شهرستان آق‎قلا خبر داد و افزود: این پروژه با اعتبار 400‌میلیون ریال تکمیل شد و در هفته دولت قابل بهره‎برداری است.

شهردار گرگان خبر داد: فاز نخست مطالعات 2 تقاطع غیرهمسطح جدید در گرگان
 |غلامرضا ولی‌پور| خبرنگار شهروند| شهردار گرگان، از انجام فاز نخست مطالعات پنجمین تقاطع غیرهمسطح شهر در محدوده ناهارخوران به صیاد شیرازی و ششمین تقاطع در محدوده خیابان مطهری شمالی به سمت بزرگراه شهید کلانتری (کمربندی) خبر داد.   حسین صادقلو در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند»، اظهار کرد:  براساس مطالعات مذکور مواردی همچون وضع معابر، دسترسی‌ها، حرکت‌های گردشی مورد نیاز، وضع توپوگرافی منطقه، شرایط هندسی تقاطع، املاک مجاور طرح و برآورد اولیه هزینه‌های ساخت، استملاک اراضی و جابه‌جایی تأسیسات بررسی و تبادل‌نظر شد.  
به گفته شهردار گرگان، در این جلسه کلیات پروژه مطرح و مقرر شد در جلسه آینده مشاور مطالعه‌کننده با بررسی موارد مطرح شده و تکمیل مطالعات، نسبت به ارایه گزینه‌های نهایی این تقاطع در هر یک از حالت‌های زیرگذر یا روگذر اقدام کند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی: در دو سال اخیر در این سازمان برنامه آماری علمی نداشته‌‎‌ایم
|  شهروند| فاطمه آرمان| مجتبی مزروعی رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست صمیمی که به مناسبت تجلیل ازخبرنگاران برگزار شده بود گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی موجود باید توسعه را در بخش کشاورزی متوقف کنیم. زیرا در حال حاضر در استان سالانه 4 میلیارد متر مکعب کم‌آبی داریم  و با بیش از یک میلیارد متر مکعب کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی به دلیل اضافه برداشت مواجه هستیم و چنانچه به سرعت به وضعیت موجود رسیدگی نشود با خشکی سفره‌های آب زیرزمینی مواجه خواهیم بود.
مزروعی از تشکیل کمیسیون توسعه آب در
جهاد‌کشاورزی‌استان به منظور رسیدگی به وضعیت بحرانی کمبود آب خبر داد و بیان کرد: برای کاهش برداشت سالانه یک میلیارد متر مکعب از سفره‌های آب زیرزمینی باید توسعه را در بخش کشاورزی متوقف کرده و به افزایش راندمان بپردازیم و به این وسیله در راستای کاهش مصرف گام برداریم.
وی اظهار کرد: چنانچه بتوانیم سالانه
 155 میلیارد تومان اعتبار ذخیره کنیم در یک برنامه پنج ساله 770 میلیارد تومان اعتبار ذخیره می‌شود و با این میزان سالانه 134 میلیون متر مکعب ذخیره آب خواهیم داشت و در انتهای این برنامه پنج ساله حجم آب ذخیره شده به 673 میلیون متر مکعب خواهد رسید و 63 درصد از کسری مخازن پوشش داده می‌شود.


تعداد بازدید :  113