شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 قراردادهای جدید در راه بورس کالا| حسین پناهیان، مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم افتتاحیه تالار بورس کالا در منطقه آزاد انزلی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بورس کالا، توسعه منطقه‌ای بورس کالاست. او افزود: قبل از تأسیس تالار بورس کالا در جزیره کیش، قیمت‌های قیر ایران در پاکت‌های در بسته و به دور از منافع ملی کشور تعیین می‌شد اما از حدود 2‌سال پیش شاهد صادرات مستمر قیر از تالار بورس کالا به بازارهای جهانی هستیم. پناهیان درخصوص برنامه‌های آتی بورس کالا در راستای توسعه ابزارهای نوین مالی گفت: راه‌اندازی قرارداد آتی زعفران تا یک ماه آینده و قرارداد اختیار معامله تا پایان ‌سال‌جاری از برنامه‌های آتی بورس کالاست.
 لزوم عرضه اولیه| شهرام شهمیری، مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا به لزوم عرضه اولیه در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: عرضه اولیه با حجم بالا، روش مناسب و بازارگردانی می‌تواند به بهبود اوضاع بورس کمک کند. وی به عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در شرایط فعلی بازار اشاره کرد و گفت: بازار حجم معاملات و نقدینگی کمتر از گذشته بوده و میزان تقاضا کاهش یافته است و بازار سرمایه عمق لازم را ندارد.
 بورس 92 حبابی نبود| نصرالله برزنی، مدیرعامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین گفت: قیمت‌ها در‌ سال 92 قبل از شروع ریزش، نه‌تنها غیرمنطقی نبود بلکه حتی از قیمت‌های واقعی ‌سال 90 کمتر بود. او افزود: اکثر قیمت سهام‌ها مناسب است و هر کسی با دید سهامداری و با سیاست بلندمدت و نه کوتاه‌مدت وارد بازار شود، می‌تواند عایدی قابل‌قبول و منطقی را از بازار سرمایه در میان و بلندمدت کسب کند.
 جابه‌جایی 560‌میلیارد ریال اوراق در فرابورس| دیروز در بازار فرابورس، 40‌میلیون اوراق به ارزش 4/560‌میلیارد ریال در 16هزار و 813 نوبت به نام سهامداران جدید ثبت شد و شاخص فرابورس 72‌/0درصد رشد و 73/5 واحد صعود کرد و به 56/800 واحد رسید.


تعداد بازدید :  55