شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
روي خط خبر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس: زباله بیمارستانی، 50 مترمکعب از خاک را برای همیشه آلوده می‌کند
خانه ملت| سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان این‌که وضع کلی امحا پسماندهای بیمارستانی مثبت است، گفت:  زباله‌های بیمارستانی می‌تواند 50 متر مکعب از خاک را برای همیشه آلوده کند و از بین ببرد. محمدحسین قربانی درباره وضع پسماندهای بیمارستانی، ادامه داد:   براساس نظر شورایعالی محیط‌زیست همه بیمارستان‌ها موظف شده‌اند تا امحا زباله‌های عفونی را در محیط بیمارستانی داشته باشند. نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، با یادآوری این‌که بازگشت زباله‌های عفونی به چرخه محیط‌زیست آسیب‌های بسیاری به محیط‌زیست وارد خواهد کرد، گفت: باید توجه داشت که پسماندهای بیمارستانی از پرخطرترین زباله‌هاست که آلودگی هوا و همچنین آلودگی آب ایجاد می‌کند و درواقع خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست وارد می‌کنند.

نخستین ببر سفید آلمانی وارد ایران شد
ایرنا| مدیرعامل مجتمع ورزشی تفریحی پارک ارم سبز گفت:   نخستین ببر سفید آلمانی وارد ایران شد. ایرج جهانگیر ادامه داد: این ببر سفید بعد از انجام مراحل ترخیص از گمرک تهران به باغ‌وحش پارک ارم انتقال داده می‌شود. او با بیان این‌که این نخستین ببر سفیدی است که وارد ایران شده است، گفت: این ببر سفید با جنسیت ماده چهارساله است که بعداز یک ماه قرنطینه در باغ‌وحش ارم برای بازدید عموم به محل نگهداری دایمی خود انتقال داده خواهد شد.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست هم در این‌باره گفت: باغ وحش پارک ارم، سوم دی‌ماه ‌سال گذشته درخواست ورود ببر سفید به کشور را به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارایه داد که درنهایت بعد از بررسی‌های لازم هفته گذشته مجوز ورود این حیوان صادر و با این امر موافقت شد. علی تیموری درخصوص نحوه انتقال و نگهداری این ببر در باغ‌وحش پارک ارم گفت: نظارت و بازدید‌های لازم از محل نگهداری این حیوان انجام شده و فرآیند انتقال آن به محل نگهداری و شرایط زیستی آن با نظارت کامل سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  244