شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
عملیات نفسگیر 50 آتش‌نشان در کارخانه توکلی
کارخانه چای در آتش سوخت

شهروند| شعله‌های سرکش آتش، کارخانه چای توکلی را در لاهیجان محاصره کرد. این حادثه آتشین با تلاش 3 ساعته 50آتش‌نشان درحالی مهار شد که خسارت سنگینی را بر جا گذاشت.
ساعت 11 روز سه‌شنبه بود که زبانه‌های آتش به همراه دودی سیاه از یک کارخانه به هوا برخاسته بود. شعله‌های سرکش آتش از پنجره‌ها زبانه می‌کشید. چند دقیقه بعد با مخابره این خبر توسط رهگذران، زنگ آماده‌باش در چند ایستگاه آتش‌نشانی به‌صدا درآمد. صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی در شلوغی خیابان پیچید. آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با آتشی گسترده روبه‌رو شدند، هر لحظه بر شدت آتش افزوده می‌شد، تا این‌که عملیات اطفاء حریق آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد گستردگی آتش بسیار زیاد است و حریق به تمام قسمت‌های کارخانه چای سرایت کرده بود. حجم انبوهی از مواد قابل اشتعال، باعث گسترش شعله‌های آتش و دود به کل کارخانه شده بود. ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله 50 آتش‌نشان از شهرهای لاهیجان، لنگرود، رودسر، سیاهکل و آستانه اشرفیه با استفاده از 14 دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفاء حریق و تانکر آب و لودر نیز از شهرداری به محل حادثه اعزام شدند.
عملیات نفسگیر 50 آتش‌نشان آغاز شد. آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به چند گروه از راه‌های مختلف ساختمان وارد کارخانه شدند. آتش‌نشانان با مهار آتش و خاموش کردن آن از سرایت حریق به قسمت‌های دیگر کارخانه چای جلوگیری کردند.
رئیس واحد آتش‌نشانی شهرداری لاهیجان در رابطه با عملیات اطفاء حریق گسترده کارخانه چای توسط آتش‌نشانان گفت:  آتش‌سوزی این کارخانه چای‌سازی ساعت 11سه‌شنبه آغاز شد که50 آتش‌نشان شهرهای لاهیجان، لنگرود، رودسر، سیاهکل و آستانه‌اشرفیه با استفاده از14دستگاه خودروی آتش‌نشانی وارد عمل شدند و عملیات اطفای حریق را کلید زدند، هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به سرعت به ساختمان‌های مجاور محل حادثه نیز سرایت و گسترش یابد که با حضور آتش‌نشانان به محل حادثه و شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی و انجام اقدامات اطفایی از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد و آتش‌نشانان توانستند در یک عملیات مستمر و نفسگیر پس از 3 ساعت تلاش مستمر و نفسگیر آتش را مهار و خاموش کنند.  دیلمی افزود: علت و میزان خسارت این آتش‌سوزی در دست بررسی است. این کارخانه چای با تمامی امکانات و در هنگام فعالیت روزانه خود طعمه حریق شد که موجب ضرر چند‌میلیارد ریالی در حوزه چای کشور شد.‌ سال 89 بود که در ۵۰۰ متری همین کارخانه یکی از کارخانه‌های بزرگ که نامی آشنا در صنعت چای ایران دارد هم به همین سرنوشت دچار شد.


تعداد بازدید :  186