شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
امشب، پازل فینال لیگ ‌قهرمانان تکمیل می‌شود
چکمه روی قلب قهرمان

شهروند| بازی حساس‌تر دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا درحالی امشب از ساعت 23:15 به وقت تهران بین رئال‌مادرید و یوونتوس برگزار می‌شود که یک گل، سفیدهای برنابئو را راهی فینال می‌کند اما تساوی، برتری یوونتوس(تیم اول این روزهای سرزمین چکمه‌ای ایتالیا) و هرگونه برتری غیر از 2بریک، مردان آلگری را یک قدم دیگر به اولین سه‌گانه تاریخ باشگاه نزدیک می‌کند.
خاطرات بد و ایست تاریخ
از یک سو رئال‌مادرید، مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌قهرمانان پس از شکست 2 بر یک بازی رفت در زمین یوونتوس به خاطرات تلخ حذف در مراحل نیمه‌نهایی فصل 2003-2002 و 2005-2004لیگ‌قهرمانان مقابل یوونتوس می‌اندیشد و از طرفی با یک حقیقت تاریخی روبه‌رو است؛ یوونتوس در هر یک از 5 باری که بازی رفت مراحل حذفی لیگ ‌قهرمانان و جام‌باشگاه‌های اروپا را به سود خود خاتمه داده، نهایتا صعود کرده است. شاید این بار طلسم از بین برود و شاید هم ششمین صعود بانوی‌پیر پس از برتری 2 بر یک در بازی رفت رقم بخورد. کروس گفته به این بازی می‌رسد اما پزشکان رئال پس از تساوی 2 بر2 تیم‌شان مقابل والنسیا در هفته سی و ششم لالیگا اعلام کردند این آلمانی مصدوم قطعا جدال در تورین را از دست می‌دهد. علاوه بر غیبت احتمالی کروس، مودریچ قطعا و بنزما احتمالا مانند بازی رفت غایب هستند. یوونتوس این بار پوگبا هرچند طبیعتا ناآماده و تازه برگشته از مصدومیت را دراختیار دارد و برای رسیدن به اولین فینال اروپایی‌اش از فصل 2003-2002 به‌شدت بی‌تاب است. یوناس اریکسون سوئدی همراه 2 هموطنش، نیکولاس کلاسینویس و دانیل وارنماک قضاوت بازی را به عهده دارند.
از نگاه آمار
 هیچ تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان به اندازه یوونتوس و بایرن در فینال شکست نخورده است. اگر بایرن در سال‌های 1999، 2010 و 2012 فینال را به منچستر‌یونایتد، اینتر و چلسی باخت، یوونتوس در سال‌های 1997، 1998 و 2003 مقابل دورتموند، رئال‌مادرید و میلان در گام آخر کم آورد./   یوونتوس در هیچ‌یک از 3 بازی اخیر خارج از خانه در لیگ‌ قهرمانان گل نخورده است./   بانوی پیر فوتبال ایتالیا از زمان برتری ‌سال 1962 دربرنابئو تا پیروزی‌ سال 2003، 12 بازی بدون برد مقابل میزبانان اسپانیایی را تجربه کرد./  کاسیاس در صورت حضور در ترکیب اصلی صدوپنجاهمین و ژاوی صدوچهل‌ونهمین رقابت در لیگ‌ قهرمانان را تجربه می‌کنند./  رئال مادرید از بازی آوریل 2003 مقابل بارسلونا، تا به حال، 23 بازی خانگی اخیر اروپایی را با گل به پایان رسانده است./  رونالدو به‌عنوان زننده 9 گل در بازی‌های نیمه نهایی لیگ‌ قهرمانان در هر 6 رویارویی قبلی با تیم‌های ایتالیایی گل زده است.


تعداد بازدید :  209