شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
هیات‌مدیره استقلال بالاخره موضع خود را اعلام کرد
قلعه‌نوعی بعد از دربی برکنار می‌شود
مقداد نجف‌نژاد برای ماندن در استقلال جلوی مزایده چهارم را می‌گیرد؟

شهروند| بالاخره آنچه بسیاری از هواداران استقلال منتظرش بودند و در گمانه‌زنی‌های چند وقت اخیر عنوان می‌کردند از زبان رئیس هیأت‌مدیره استقلال به‌عنوان خبر تقریبا قطعی شنیده شد. ماجرا از اواسط فصل روبه پایان لیگ برتر شروع شد؛ وقتی استقلال با اشتباهات امیر قلعه‌نوعی نه‌تنها فرصت قهرمانی را از دست داد بلکه با شروع سریال شکست‌های متوالی، یک هفته قبل از پایان فصل، رسما از به دست آوردن سهمیه فصل آینده لیگ‌قهرمانان آسیا ناامید شد؛ آنچه آخرین میخ به تابوت آبی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ‌برتر بود. مقداد نجف‌نژاد با بیان جمله «تا آخر فصل و بعد از بازی با پرسپولیس درخدمت قلعه‌نوعی هستیم» بر شایعات نزدیک به واقعیت خداحافظی سرمربی فعلی استقلال از تیم پایتخت‌نشین مهر تأیید زد؛ این یعنی برکناری قلعه‌نوعی در پایان دربی اما حرف‌های او از چند زاویه قابل بررسی است.
کدام هیأت مدیره، کدام انتخابات؟
مقداد نجف‌نژاد، علاوه بر ریاست هیأت‌مدیره استقلال، رئیس فراکسیون ورزش در مجلس نیز محسوب می‌شود. این 2 سمت وقتی ایجاد حساسیت می‌کند که او در سمت سیاسی‌اش از لغو آخرین مزایده استقلال در روز 29 اردیبهشت می‌گوید. معادله ساده‌ای وجود دارد؛ اگر مزایده انجام شود و مالک جدیدی برای استقلال پیدا شود، اساسا هیأت‌مدیره جدیدی روی کار می‌آیند و معلوم نیست این گروه ریاستی در جمع آبی‌ها می‌مانند و تصمیم‌ساز می‌شوند یا خیر؟ اگر مزایده انجام نشود، شرایط فعلی باقی می‌ماند و 2 باشگاه احتمالا اجاره داده می‌شوند. دراین صورت و با توجه به صحبت‌های اخیر، قطعا جایی برای قلعه‌نوعی باقی نمی‌ماند. آینده معلوم نیست و فعلا گزینه جایگزینی در تیم مدیریتی و تیمی به چشم نمی‌خورد. از سوی دیگر به تعویق افتادن زمان مزایده چهارم راهکاری برای باقی ماندن نجف‌نژاد در راس هیأت‌مدیره استقلال تلقی می‌شود.
اختلاف با افشارزاده
استقلالی‌ها علاقه زیادی به تکذیب خبر اختلاف بین سرمربی و بهرام افشارزاده، مدیرعامل تیم پرافتخار آسیا دارند. مقداد نجف‌نژاد وقتی با سوالی دراین‌باره مواجه شد، جواب جالبی داد:  «کنجکاوی نکردم که بدانم اختلافی وجود دارد یا نه.» نجف‌نژاد از قلعه‌نوعی انتظارات بیشتری داشت:  «وقتی بازیکن لایی می‌خورد، یعنی نفس ندارد و از مشکل بدنی رنج می‌برد. قلعه‌نوعی دوست من و مربی بزرگی است اما توقع داشتیم استقلال سهمیه آسیا را کسب کند.» در این بین منصور پورحیدری، عضو هیأت‌مدیره و بازیکن و سرمربی سابق استقلال در گفت و گویی جالب اعلام کرده بود بهتر است شاگرد سابق اوپایان فصل از استقلال برود و حداقل یک‌سال استراحت کند! باید دید آیا ژنرال در صورت فروش یا اجاره استقلال هم با تیم جدید مدیریتی می‌ماند یا پس از گفته‌های اخیر نجف‌نژاد، رسما جا را برای مربی جدید(شاید علیرضا منصوریان)  باز کند.
آینده استقلال
آخرین بازی فصل استقلال، دربی همیشه حساس اما این‌بار کاملا تشریفاتی با پرسپولیس است. قلعه‌نوعی اولین تلنگر در دوران فعلی حضورش در استقلال را با از بین رفتن رکورد نباختنش در دربی به‌عنوان مربی تجربه کرد و حالا پس از دریافت 4 گل از تراکتورسازی در آزادی، قصد دارد فصل فاجعه بار خود را با گرفتن انتقام شکست بازی رفت از پرسپولیس بی‌سر و سامان بگیرد.

دیدگاه‌های دیگران

ک
کامران جهانگیری |
مخالف 0 - 0 موافق
مقصر بی سر وسامانی کیست؟

تعداد بازدید :  232