شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
... ورود سامانه بارشی از غرب

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، امروز در مناطقی از شمالی کشور بارش‌های پراکنده دور از انتظار نبوده و در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز وشمال شرق کشور، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
روز پنجشنبه این هفته نیز با نفوذ یک سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب کشور، شاهد وزش باد، رگبار و رعد و برق در این مناطق خواهیم بود. همچنین در این روز با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و تشکیل پدیده گرد و خاک، در برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب کشور وقوع باد و گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۲۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی از ساعات وزش باد خواهد داشت. کمینه و بیشینه هوای تهران روز پنجشنبه این هفته به ۲۲ تا ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری به تدریج با افزایش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهد بود.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت همانند ۳ روز گذشته در شرایط سالم قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز شنبه در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۵۷ قرار گرفت.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  234