شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 کاهش شاخص بورس‌های اروپایی| روز گذشته بورس‌های جهانی به دلیل فقدان نتیجه‌گیری درباره کمک به یونان، دچار اختلال شدند. همزمان بورس‌های چین نیز پس از خبر کاهش نرخ سود بانکی، شاهد رشد بیشتری بودند. شاخص FTSE100 انگلیس با1.6‌درصد کاهش به 6917.08 واحد، DAX آلمان با 2.2‌درصد کاهش به 11419.52 واحد و شاخص CAC فرانسه با 1.9‌درصد کاهش به 4933-01 واحد رسید. (آسوشیتدپرس)

  مبادلات تجاری روسیه و چین ۷ برابر شد| مبادلات تجاری روسیه و چین طی یک‌سال ۷ برابر شده است و بنا به اعتقادات کارشناسان زمینه برای افزایش سهم یوآن و روبل از کل مبادلات تجاری چین و روسیه فراهم است. بنا به اعلام کارشناسان، طی یک‌سال گذشته ارزش مبادلات تجاری روسیه و چین به ارزهای ملی این دو کشور 700‌درصد رشد داشته است. اولین قدم در اجرای این اقدام توافق چین و روسیه برای سوآپ ارزی به ارزش 150‌میلیارد یوآن محسوب می‌شود که در اکتبر ‌سال 2014 به امضای مقامات دو کشور رسید. (راشاتودی)

 تلاش عربستان برای حفظ جایگاه در بازار نفت| شرکت نفتی آرامکوی عربستان در گزارش سالانه خود تصریح کرد که بیشتر هزینه‌های خود را در طی دهه آینده صرف تولید خواهد کرد تا جایگاه خود به‌عنوان بزرگترین صادر‌کننده نفت جهان حفظ نماید. این شرکت دولتی عربستان اعلام کرد: «بیشتر این هزینه‌ها در فعالیت‌های بالادستی خواهد بود تا  بتوانیم به تثبیت بازار جهانی نفت کمک کنیم.»  (رویترز)

 نفت تمام نشده| «عمر عبدالحمید» رئیس بخش تحقیقات سازمان اوپک در حاشیه «کنفرانس انرژی مونیخ» در «برلین» گفت: خبر روبه‌اتمام بودن نفت، بزرگنمایی شده است. او این نکته را هم اضافه کرد که بکارگیری شیوه هوشمند در استفاده از اطلاعات می‌تواند به توسعه در اکتشاف نفت و بهینه شدن پیشرفت آن کمک کند و اتوماسیون در صنعت نفت نقش دارد. (سیزمن گلوبل)

 


تعداد بازدید :  223