شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
دیالوگ روز

تیری فرمائو، رئیس جشنواره کن (خطاب به هنرمندان): چهره شما در هیچ موقعیتی به غیر از سلفی چنین افتضاح به نظر نمی‌رسد. ما نمی‌خواهیم این کار را ممنوع اعلام کنیم اما ماموران امنیتی به عکاسان سلفی هشدار جدی خواهند داد!

رامبد جوان، بازیگر و کارگردان: وقتی سواد نداشتم پدر، مادر و خواهرم برایم کتاب می‌خواندند. اولین کتابی که خودم خواندم و زمین نگذاشتم کتاب «تن‌تن» بود. یادم می‌آید زمان کودکی سرماخورده بودم. روی تخت دراز کشیده بودم. پدر و مادرم بالای سرم آمدند. یک لحظه احساس کردم پدرم بسته‌ای را پایین تختم گذاشت. وقتی آن را باز کردم متوجه شدم مجموعه کتاب‌های «تن‌تن» است. خیلی خوشحال شدم و حالم جا آمد. در واقع قصه‌های تن تن هم آن موقع و هم حالا، حالم را خوش می‌کند.
جادویی‌ترین وقت‌گذرانی شخصی که به واسطه آن می‌توان به جهان دیگری قدم گذاشت و پادشاه آن شد، کتابخوانی است. متاسفانه قصه خواندن در جامعه ما نادیده گرفته شده است، اما وظیفه هرکدام از ماست که کتاب خواندن را به دیگری سرایت دهیم.

قطب‌الدین صادقی، کارگردان: هویت‌یابی سالن‌های تئاتر بسیار مهم است و این اتفاقی است که در کشورهای اروپایی و صاحب تئاتر می‌افتد. باید مدیریت این طرح برعهده مدیری باشد که دارای سبک و اعتبار هنری است. در کشور فرانسه نیز این طرح اجرا می‌شود و مدیران سالن‌های تئاتر، هنرمندانی صاحب سبک هستند.

داریوش اسدزاده، بازیگر: طبیعتا کتاب گران است، به این دلیل که کاغذ گران است و همچنین فعالیت‌های چاپ و نشر هم هزینه دربردارد. ولی وقتی عاشق هستید ممکن است از هزینه ناهار و شام خود هم بزنید و برای آنچه  می‌خواهید پول پرداخت کنید. عشق باعث می‌شود که آنچه را  می‌خواهید تهیه کنید.


تعداد بازدید :  283